غذای خشک یا غذای خانگی؟ مسئله این است!

03 آبان 3

غذای خشک یا غذای خانگی؟ مسئله این است!

وقتی تصمیم گرفتید که گربه خود را به یک رژیم غذایی خام عادت دهید، باید در نظر بگیرید کدام نوع مواد غذایی خام بهترین و مناسب ترین غذا برای شما و گربه شما خواهد بود.

دو گزینه وجود دارد: شما می توانید یک غذای خام تجاری بسته بندی شده را خریداری کنید یا غذاهای گربه را در آشپزخانه منزل خود تهیه کنید.

رژیم غذایی غذایی خام تجاری برای گربه ها

مواد غذایی خام تجاری به صورت بسته بندی شده و یخ زده موجود هستند، که شما می توانید آن را به سادگی پس از خارج کردن از حالت انجماد، استفاده کنید. غذای خام تجاری نسبتا گران قیمت است اما برای والدین پر مشغله پت، گزینه ای سریع و آسان است و آنها می توانند فقط یک بسته غذایی را باز کرده و مقدار مناسب غذا را به ظرف غذای گربه خود انتقال دهند.

مزایا

  • اگر به استفاده از گوشت و استخوان ها علاقه ای ندارید و در تهیه آنها سخت گیر هستید، مجبور نیستید اینکار را انجام دهید.
  • مواد غذایی خام تجاری به طور کلی حاوی تمام مواد مغذی و مواد ضروری دیگری است که گربه شما برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل به آنها نیاز دارد، بنابراین نیازی به افزودن مکمل های غذایی ندارید.

معایب

  • شما اغلب مجبورید غذای تجاری پت را در مقادیر زیاد خریداری کنید، اما گاهی ممکن است گربه شما مارک یا غذای خاصی را نخورد.
  • یک رژیم غذایی غذایی خام تجاری معمولاً بسیار نرم است (محصولاتی وجود دارند که به غذای کودک شباهت دارند)، بنابراین گربه از فک یا دندان خود استفاده نمیکند در حالی که هنگام جویدن استخوان یا تکه های گوشت، گربه به خوبی از فک و دندان های خود استفاده میکند.

” چارلی IBD یا سندروم روده تحریک پذیر دارد، بنابراین وقتی شروع به تغذیه رژیم غذایی خام تجاری کردم برای من مهم بود که به لیست مواد تشکیل دهنده توجه جدی داشته باشم. با کمال تعجب، متوجه شدم در بعضی غذاها که ادعا می شود مناسب “سگ و گربه” هستند، پیاز و سیر (که برای گربه ها سمی است) یا ماست (که می تواند مشکلاتی را برای گربه هایی که تحمل لاکتوز ندارند) وجود دارد. توصیه من این است که برچسب های مندرج بر روی مواد غذایی را کامل بخوانید و اطمینان حاصل کنید که دقیقاً با چه چیزی گربه خود را تغذیه می کنید، به ویژه اگر آنها مشکلات گوارشی یا سایر مشکلات بهداشتی داشته باشند. بهتر است از سلامت مواد غذایی مطمئن باشید”

رژیم های غذایی خام خانگی برای گربه ها

یک رژیم غذایی غذایی خام خانگی از گوشت خام تهیه می شود، تکه های گوشت، استخوان های بریده (به عنوان مثال گردن مرغ) مواد غذایی مناسبی برای تهیه غذای خانگی گربه محسوب میشوند. تهیه غذای خانگی گربه در دراز مدت ارزانتر اما ممکن است وقت گیر باشد.

دو عامل مهم که عموماً والدین پت را از تهیه غذای خام خانگی منصرف می کند عبارتند از:

  • سختگیری در مورد تهیه و نگهداری گوشت خام
  • این فرآیند پیچیده و گران به نظر می رسد، شما باید تعادل مناسب مواد غذایی خام را تنظیم کرده و مکمل ها را نیز در رژیم غذایی گربه بگنجانید.

” شش ماه اولی که گربه ام را با یک رژیم غذایی خام تغذیه میکردم، ترجیح میدادم غذای خام تجاری استفاده کنم زیرا آسان تر بود. من به عنوان کسی که گوشت سفید یا گیاهخواری را ترجیح می دهد، اعتراف میکنم که مشتاق استفاده و یا لمس گوشت قرمز یا دیگراندام های خام نیستم. اما می دانم که تنها راه تامین غذای مناسب پت و شناخت محتویات آن، این است که خودم آن را در خانه تهیه کنم”

غذای خام چرخ شده (آسیاب شده)

این روش احتمالاً محبوب ترین روش برای تغذیه خام است و برای گربه هایی که پیش از این از یک رژیم غذایی مرطوب تجاری (کنسرو) تغذیه می شدند، مناسب است. این کار شامل قرار دادن گوشت، استخوان ها و چربی همراه با مکمل ها و زرده تخم مرغ در چرخ گوشت است تا یک غذای چرخ شده برای گربه شما تهیه شود. به طور کلی، این یک گزینه مقرون به صرفه است اما برای خرد کردن استخوان ها به یک چرخ گوشت قدرتمند نیاز خواهید داشت، بنابراین ممکن است هزینه اولیه ای داشته باشید.

والدینی از مواد غذایی چرخ شده برای گربه خود پیروی می کنند، معمولاً غذاها را در حجم زیاد تهیه می کنند و آن را با اندازه مصرف یک وعده گربه منجمد می کنند. اصلی ترین نکته غذای چرخ شده این است که از بافت مناسبی که بتواند دندان و فک گربه شما را قوی و سالم نگه دارد، برخوردار نیست. برای رفع این مشکل میتوانید تکه هایی از گوشت خام را به غذا اضافه کنید.

رژیم غذایی مدل طعمه یا رژیم غذایی خام “ frankenprey

رژیم غذایی طعمه به گونه ای طراحی شده که بسیار نزدیک به رژیم غذایی گربه ها در طبیعت است. گربه در این روش با اندامهای حیوانات کوچک شامل گوشت، اندام، استخوان های خوراکی در مقادیر کنترل شده در طی یک هفته تغذیه شود. این رژیم غذایی باید شامل ۸۰٪ گوشت ماهیچه ای، ۱۰٪ استخوان، ۵٪ جگر و ۵٪ سایر اندامها باشد. هر وعده غذایی یا  غذای روزانه ممکن است شامل قطعات مختلفی از اندامهای حیوانات کوچک باشد، از این رو به این رژیم غذایی اصطلاحا “frankenprey” گفته میشود.

در هر وعده غذایی معمولاً گربه شما باید غذا را آنقدر تکه تکه کند تا آن را به اندازه مناسب برای جویدن تبدیل کند. یکی از مزایای رژیم غذایی طعمه بهبود سلامتی دندان است، فرآیند بریدن و تکه کردن گوشت و استخوان باعث می شود دهان و دندان گربه سالم باشند.

به طور کلی این روش به آماده سازی و مکمل های کمتری در مقایسه با روش غذای چرخ شده نیاز دارد اما بهتر است برای اطمینان از تعادل این رژیم غذایی نیز نسبت های صحیح و میزان مکمل های مورد نیاز محاسبه شود.

رژیم غذایی کامل طعمه

رژیم غذایی طعمه عبارتست از استفاده از حیوانات به جای گوشت چرخ شده. افرادی که از این نوع رژیم غذایی برای گربه خود پیروی می کنند، آسان بودن استفاده ار این روش را ذکر میکنند، اما برای برخی از افراد، این روش از نظر احساسی دشوار است.

گربه های خارج از منزل با شکار طعمه آشنا هستند و این نوع رژیم غذایی را ترجیح میدهند، در حالی که گربه های خانگی بیشتر زندگی خود را با غذای کنسروی تغذیه شده اند و هرگز طعمه ای را شکار نکرده اند، به سادگی این نوع رژیم غذایی را نمی پذیرند.

آیا شما گربه خود را با یک رژیم غذایی خام تغذیه میکنید؟ روش ترجیحی شما برای تغذیه خام چیست؟

منبع:

https://pawesomecats.com/commercial-versus-homemade-raw-food-diets-for-cats/

برچسب ها:
اشتراک گذاری