چطور احساس گربه خود را درک کنیم؟

06 مرداد 3

چطور احساس گربه خود را درک کنیم؟

اغلب تصور می­شود که گربه ها موجوداتی بی احساس و مستقل هستند، اما بر خلاف این تصورات گربه ها از بودن در کنار انسان ها لذت میبرد و در پی جلب توجه آنها هستند. در حقیقت گربه ها با رفتار، حرکات و صدایشان احساسات خود را به ما نشان می دهند. در ادامه به بررسی رفتارهای جالب و بعضا عجیب گربه ها برای قدردانی از والدینشان می پردازیم:

دادن هدیه

گربه اغلب با دادن هدیه تشکر می کنند. به عنوان مثال، پس از انجام کاری برای او، گربه شما ممکن است با آوردن یکی از اسباب بازی های خود، از شما تشکر کند. اگر او زمان زیادی را در خارج از منزل گذرانده، ممکن است شما را با یک هدیه مانند حیوان مرده (یا تقریبا بی جان) سورپرایز کند! مسلما موش مرده به نظر شما هدیه جالبی به نظر نمی آید، اما گربه شما مطمئنا چنین فکر نمی کند. به دلیل ابراز احساسات، او را تشویق کنید.

ماساژ دادن

بچه گربه ها با لمس کردن سینه های مادرشان، غده های شیری پستان مادر خود را برای تولید شیر تحریک می کنند. اگر گربه شما این کار را انجام می دهد، نشان می دهد که او از شما قدردانی می کند و آرام و خوشحال است. ممکن است احساس پنجه گربه چندان خوشایند نباشد، بنابراین میتوانید خودتان را با یک پتو بپوشانید تا بدون داشتن احساس ناخوشایند، گربه شما بتواند احساساتش را ابراز کند.

لیس زدن

گربه ها برای محبت و قدردانی یکدیگر را لیس می زنند. اگر گربه شروع به لیس زدن شما می کند، او میخواهد عشق و قدردانی خود را نشان دهد. به جای نشان دادن نارضایتی، می توانید توجه گربه خود را با یک فعالیت مثبت دیگر مانند هدایت کردن او به یک بازی تغییر دهید.

زل زدن

در حیات وحش، تماس چشمی، به ویژه با یک حیوان دیگر، یک تهدید مستقیم است. اما هنگامی که گربه شما چشمان خود را نیمه باز نگاه داشته و به آرامی چشمک می زند، نشان دهنده اعتماد و قدردانی اوست. میتوانید با یک چشمک آرام شما نیز به احساس او پاسخ دهید.

مالیدن پشت خود بر روی صورت شما

اگر گربه شما باسن خود را به صورت شما می مالد، او در واقع می خواهد به شما نشان دهد که به شما اعتماد دارد. اگر چه بوی باسن گربه ممکن است دلپذیر نباشد، اما بهتر است این رفتار را به عنوان احساس اعتماد و قدردانی او بپذیرید، و سپس به آرامی او را کنار خود قرار دهید.

خوابیدن به پشت و نمایش شکم

گربه با این کار، نشان می دهد که به شما در کار محافظت از خود، اعتماد دارد.

فشار دادن سر خود به شما

زمانی که گربه سرش را به شما می زند می خواهد بوی خود را به شما انتقال دهد و به این ترتیب عشق و علاقه اش را به شما اثبات کند. گربه با زدن سر خود به شما علاوه بر نشان دادن عشق و علاقه، نشان می دهد که مال او هستید.