آموزش استفاده از ظرف خاک در بچه گربه ها

31 فروردین 3

آموزش استفاده از ظرف خاک در بچه گربه ها

گربه ها بطور غریزی استفاده خاک برای دستشویی رفتن می آموزند. اما در مواردی که زود از مادر جدا شوند و یا در مواقع بازیگوشی نیاز به یادگیری مجدد هستند. در ادامه در مورد یادگیری مجدد توضیح داده خواهد شد:

  • ظرف مخصوص حاوی خاک گربه یا لیتر باکس را در مکانی آرام قرار دهید. بچه گربه ها ترجیح می دهند در یک مکان آرام عمل دفع را انجام دهند. همچنین باید ظرف مخصوص حاوی خاک گربه در دسترس او قرار داده شود.

اطمینان حاصل کنید که  بچه گربه شما می تواند به راحتی به ظرف مخصوص حاوی خاک خود دسترسی پیدا کند.

  • از قرار دادن ظرف مخصوص حاوی خاک گربه در مناطق پر سر و صدا مانند کنار ماشین لباسشویی، اجتناب کنید. بچه گربه ها خواهان آرامش و حفظ حریم خصوصی هستند.

ظرف مخصوص حاوی خاک گربه را در نزدیک ظرف آب و غذا و نیز محل خواب او قرار ندهید.

  • بچه گربه خود را کمی پس از غذا خوردن، درون ظرف مخصوص حاوی خاک قرار دهید. همچنین بعد از بازی کردن و بعد از بیدار شدن از خواب بهتر است بچه گربه را در ظرف مخصوص حاوی خاک بگذارید زیرا بیشتر بچه گربه ها در این زمان ها نیاز به دفع دارند. این کار باعث میشود تا بچه گربه یاد بگیرد، زمانی که نیاز به دفع داشت از ظرف مخصوص حاوی خاک استفاده کند.

ظرف مخصوص حاوی خاک را تمیز نگه دارید. بچه گربه ها تمایلی به استفاده از ظرف مخصوص حاوی خاک کثیف ندارند. برای تمیز کردن ظرف مخصوص حاوی خاک از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

پس از تمیز کردن ظرف مخصوص حاوی خاک گربه دستهای خود را تمیز بشویید، حتی اگر از دستکش پلاستیکی استفاده کرده اید.

مدفوع و قسمتهای خیس خاک را هر روز دور بریزید. تمیز کردن کامل جعبه را هفته ای یکبار انجام دهید.

  • ظرف خاک گربه با مواد شوینده مورد تایید دامپزشک شستشو و ضدعفونی شود. سپس ظرف مخصوص حاوی خاک باید کاملا خشک شود و خاک تازه در آن قرار داده شود. عمق خاک باید پنج تا هفت سانتی متر باشد.
  • باید از خاکهای تجاری مخصوص گربه که استریل و حرارت دیده هستند استفاده کنید. با این کار پت خود را از آلودگی های انگلی و عفونت های دستگاه ادراری محافظت میکنید.

در صورتی که مجبور به تعویض نوع خاک مصرفی گربه هستید، بهتر است اینکار را به تدریج انجام دهید. میتوانید به مدت سه تا پنج روز، مقداری از خاک جدید را با خاک قبلی گربه مخلوط کنید تا گربه به تدریج به خاک جدید عادت کند.

  • به بچه گربه خود برای استفاده از جعبه پاداش دهید. بلافاصله پس از پایان استفاده از جعبه، از تشویقی های خوراکی مجاز استفاده کنید. این کار عادت های مثبت برای او ایجاد می کند و به او یاد می دهد که این جایی است که باید عمل دفع را انجام دهد.

برچسب ها:
اشتراک گذاری