آنچه باید در مورد رشد توله ها بدانید

31 فروردین 3

آنچه باید در مورد رشد توله ها بدانید

توله سگ تقریباً ۹ هفته را درون رحم مادرش سپری می کند. رحم سگ مادر دارای دو لوله بلند است و توله سگها در امتداد هر لوله پشت سر هم رشد می کنند و شبیه نخود فرنگی در غلاف هستند.

توله سگها توسط جفتی که به رحم مادر متصل است، تغذیه مورد نیاز خود را در این چند هفته را تأمین می کنند.

در ابتداری بارداری، توله سگ ها فضای زیادی برای جابجایی دارند اما سریع رشد می کنند و با نزدیک شدن به زمان تولد، آنها فضایی برای جابجایی ندارند.

در ادامه میتوانید مراحل رشد هفته به هفته سگها را بخوانید:

هفته اول:

توله سگ پشمالو متولد شده اما چشم و گوش او بسته است بنابراین نمی تواند بشنود و ببیند. پاهای جلوی او قوی است و می تواند با آنها خود را به سمت مادرش بکشد.

اگر ناراحت باشد می تواند گریه کند و مادرش با حرکت دادن او به سمت خود و لیسیدن او پاسخ گریه های او را می دهد.

توله سگ بیشتر وقت خود را به خواب یا شیر خوردن می گذراند. اگر یتیم باشد، هر دو ساعت یکبار به غذا دادن با دست احتیاج دارد!

او نمی تواند دمای بدن خودش را تنظیم کند و برای تامین گرما به مادرش احتیاج دارد. در هفت تا ده روز اول زندگی به سرعت رشد می کند و وزن زمان تولد او را دو برابر می شود.

هفته دوم:

توله سگها با گذر از مراحل اصلی رشد، به تدریج مستقل میشوند.

در طول این هفته، چشم توله سگ شروع به باز شدن می کند. او احتمالاً هنوز نمی تواند چیز زیادی ببیند.

ساقهای جلوی او بسیار قویتر می شوند. او به رشد سریع خود ادامه می دهد و ۲ تا ۴.۵ کیلو به وزن او اضافه میشود.

مادر توله سگها دائماً به آنها توجه می کنند و فقط برای خوردن غذا یا برای توالت آنها را ترک می کنند. او برای تحریک حرکات روده یا مثانه توله ها، مقعد آنها را لیس می زند و مواد دفعی آنها را می خورد. پرورش دهنده شروع به کار با توله سگها می کند و آنها را به تماس با انسان عادت می دهد.

هفته سوم:

در این هفته اتفاقات زیادی می افتد. توله سگ می تواند تا آخر هفته بایستد و بنشیند. می تواند دمش را تکان دهد، گوش ها کاملاً باز خواهد شد و توله سگ ها شروع به غر زدن و تعامل با خواهر و برادرانش می کنند.

توله سگ می تواند دمای بدن خود را به طور موثرتری تنظیم کند و برای آماده شدن برای از شیر گرفتن اولین دندانهای خود را در می آورد. در اواخر هفته ممکن است اولین غذای مخصوص خود را بخورد.

هفته چهارم:

در چهارمین هفته توله سگها روی پاهای خود فعال و قوی می شوند و به طور فعال با یکدیگر بازی می کنند. آنها همچنین برای تخلیه روده و مثانه از محل خواب دور میشوند.

مادر توله سگها زمان بیشتری را برای استراحت و دور شدن از توله سگها سپری می کند. او به تدریج تمیز کردن توله ها را متوقف می کند.

اگر او در خانه زندگی کند، ممکن است بیشتر از قبل به خانواده بپیوندد.

توله سگ دندانهای پشتی خود را در می آورد و در این هفته از شیر گرفتن توله سگ آغاز میشود و در پایان این هفته، توله سگ مقدار زیادی از غذای مخصوص خود را میتواند بخورد.

هفته پنجم:

توله سگ شما اکنون واقعاً می تواند بدود و بازی کند. او اکنون یک سگ کوچک است.

با خواهر و برادرانش دور هم می چرخد ​​و با اسباب بازی ها بازی می کند. اسباب بازی های مناسب و مورد علاقه آنها اسباب بازیهای دندان درآوردن، توپ و طناب است.

او همچنین می تواند پارس کند و برخی توله سگها در این سن کاملاً پر سر و صدا هستند! او هر وقت مادرش را ببیند، دنبال او می رود و سینه او را می مکد و ممکن است برای مدت طولانی تمایلی به خوردن غذای مخصوص خود نداشته باشد. مادرش به او می آموزد که زیاد گاز نگیرد.

اگر او در خانه های خارج از منزل زندگی می کند باید بخشی از روز خود را در خانه با خانواده بگذراند.

هفته ششم:

در پایان هفته ششم، بیشتر آنها کاملاً از شیر گرفته شده و هر روز پنج یا شش وعده غذای مخصوص خود را می خورند. او ممکن است هنوز از سینه مادرش شیر بخورد، اما نیازی به این کار نیست.

از این به بعد، او ممکن است هفته ای حدود ۱۰۰ گرم وزن اضافه کند.

هفته هفتم:

برخی از توله سگها در اواخر این هفته به خانه های جدید خود می روند – بسیاری از آنها حس ترس را در این مرحله نشان می دهند و با صداهای عجیب و غریب وحشت زده می شوند یا می پرند.

اجتماعی شدن باید به صورت جدی آغاز شود. مادر آنها همچنان مهار گاز گرفتن را آموزش می دهد.

هفته هشتم:

در این هفته توله سگ خانه اول خود را ترک می کند و برای همیشه به خانواده اش می پیوندد.

او اکنون دو ماهه است و برای زندگی جدیدش آماده است.

۳ ماهگی (۱۲ هفته):

از هشت تا دوازده هفته برای توله سگها یک دوره بسیار مهم است. این زمانی است که آنها از هر چیز ناآشنایی می ترسند و باید کاملاً اجتماعی شوند.

در این دوران اکثر توله سگها با آموزش در خانه روبرو می شوند، کنترل ادرار یا مدفوع را یاد میگیرند و شب را بدون وقفه میخوابند.

 هشت تا دوازده هفته اوقات شلوغی برای والدین توله سگ است. توله سگ در این ماه باید واکسن بزند.

گاز گرفتن می تواند در این مرحله یک مشکل بزرگ باشد و والدین باید صبور و پیگیر باشند تا به توله سگ یاد دهند که هنگام بازی به مردم آسیب نرساند.

به شرطی که از روش های بدون زور استفاده شود، اکنون زمان خوبی برای شروع آموزش توله سگ و به ویژه آموزش محل دفع و عادت دادن او به غذا است. چهار بار در روز باید به او غذا داد.

والدین باید هر روز زمانی را به توله سگ خود اختصاص دهند. اگر او از نژادی با موهای بلند است به نظافت منظم نیاز دارد.

چهار ماهگی:

غذای اکثر توله سگها در دوازده هفته گی می توانند به سه وعده در روز کاهش پیدا کنند. این به این معنی است که وعده های غذایی کمی حجیم تر است، بنابراین مراقب باشید تا دچار شکم درد نشوند.

در دوازده هفته، اگر وزن یک توله سگ نژاد کوچک را به سن او بر حسب هفته تقسیم کنید و سپس در تعداد هفته های سال ضرب کنید، یک عدد تقریبی خواهید داشت که وزن نهایی توله سگ را در بزرگسالی پیش بینی میکند.

از دوازده تا شانزده هفته توله سگها شروع به از دست دادن “ظاهر” توله سگ های بسیار جوان می کنند و بیشتر شبیه نسخه مینیاتوری بزرگسالی خود هستند. توله سگهای متوسط ​​تا بزرگ در پایان ماه به نیمی از قد بزرگسالی خود می رسند.

پنج ماهگی:

او از حدود چهار ماهگی شروع به از دست دادن دندانهای شیری خود می کند. او احتمالاً تا پایان این ماه حجم بیشتری از موهای بزرگسالی خود را خواهد داشت. او هنوز هم ممکن است زیاد جویده و گاز بگیرد.

توله سگها اکنون می توانند به پیاده روی کوتاه بروند. در پایان این ماه او می تواند هر روز بیست دقیقه پیاده روی داشته باشد.

او همچنین ممکن است از آوردن توپ و بازی با سگهای دیگر لذت ببرد، اما مراقب باشد که قبل از اینکه خیلی خسته شود جلوی این کار را بگیرید.

شش ماهگی:

این یکی از مهمترین مراحل رشد توله سگ است زیرا نشان دهنده پایان نوزادی او و برای برخی توله سگها، آغاز بلوغ جنسی است.

یک توله سگ سالم معمولاً می تواند دو وعده غذا در روز بخورد. نژادهای بزرگ تقریباً به نیمی از وزن نهایی خود رسیده اند و سگهای کوچک تقریبا رشد خود را به پایان می رسانند.

برخی از سگهای ماده در طی این ماه یا ماه آینده برای اولین بار تحریک جنسی را تجربه کنند، بنابراین باید به برای تورم وولو و هر گونه ترشحات آنها توجه ویژه داشته باشید.

سگ شما طی چند ماه آینده به طور فزاینده ای اعتماد به نفس پیدا می کند، بنابراین با آنها تمرین کنید، تمرین کنید و تمرین کنید! و به آنها آموزش بدهید. در پاداش دادن به آنها سخاوتنمد باشید.

هفت ماهگی:

در پایان این ماه ، توله سگ شما ۴۲ دندان بزرگسالی خود را خواهد داشت و کاملاً بزرگ به نظر می رسد. توله سگهای نژاد کوچک اکنون ممکن است کم و بیش بالغ باشند.

توله سگ شما اکنون از نیم ساعت پیاده روی لذت خواهد برد.

به سگ خود بیاموزید که از همه چیزهای جالب مانند انسانهای غریبه، سگهای دیگر، زنبورها و غیره دور شود.

هشت ماهگی:

در صورتی که سگ خود را عقیم نکرده باشید، او اکنون مقدار زیادی هورمون جنسی در بدن خود دارد.

این موارد به کاهش سرعت رشد و ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند.

نه ماهگی و پس از آن:

بسیاری از سگهای ماده عقیم می شوند.

وقتی سگ شما یک ساله شد، می تواند در فعالیتها و ورزشهای سنگین تر شرکت کند.

اکنون وقت آن است که به انواع فعالیت هایی که دوست دارید با او انجام دهید، فکر کنید – برای مثال با هم در حال دویدن باشید – و در صورت لزوم، برای تناسب اندام او اقدام کنید.

برچسب ها:
اشتراک گذاری