نیازها و رفتارهای توله سگها

07 اردیبهشت 3

نیازها و رفتارهای توله سگها

از توله سگ سرحال و تندرست گرفته تا یک سگ سالخورده، آنها در هر مرحله از زندگی خود نیازهای مختلفی دارند و طیف وسیعی از توجه شما را طلب میکنند. توله سگها مطالبه گر و پرانرژی هستند، سگهای نوجوانان غیر قابل پیش بینی هستند. سگهای بزرگسال مشتاق و دارای اعتماد به نفس هستند و زمانی که سالخورده میشوند، سرعت آنها کاهش یافته و تنبل خواهند شد.

همانند روابط انسانی، فراز و نشیبهای زیادی در طول سالهای زندگی مشترک شما و سگتان وجود دارد، اما دانستن اینکه در هر دوره سنی چه انتظاراتی باید از او داشته باشید، شما را یک قدم جلوتر نگه می دارد. در طول زندگی ممکن است او موجب بروز احساسات زیر در شما شود:

ناراحتی یا نا امیدی: پاک کردن استفراغ یا پیدا کردن دمپایی های جویده شده بخشی از روزهای زندگی مشترک شما با سگتان است. حتی اگر توله سگ شما هرگز رفتار اشتباهی نکند!!، نیاز بی پایان او به شما گاهی احساس خستگی طاقت فرسایی برای شما ایجاد می کند.

شگفت زدگی و تعجب: سگ چوپان استرالیایی عاشق آموزش چابکی و زیرکی است. دوبرمن می تواند زمانی که نام او صدا میکنید پارس کند. سگ کوکر اسپانیل شما میتواند باعث ترسیم لبخندی روی لبهای همسایه بدخلق آن طرف خیابان شما شود. گاهی اوقات، از تمایل بی پایان سگ نوجوان خود برای جلب رضایت شما متعجب خواهید شد.

شادی و نشاط: سگها شادی باورنکردنی برای شما به ارمغان می آورند. سگ شما به راحتی از بودن در اطراف شما هیجان زده میشود و او این احساسات را به طور منظم نشان می دهد.

و احتمالاً غم و اندوه: مهم نیست که سگتان چه مدت زندگی می کند، اما خداحافظی با یک دوست گرانبها بسیار دشوار است.

هر مرحله چقدر طول می کشد؟

به طور متوسط​​، سگهای کوچکتر نسبت به نژادهای بزرگتر، سریعتر بالغ می شوند و عمر بیشتری دارند. سگهای بزرگتر دیرتر بالغ می شوند و عموماً دوره بزرگسالی و سالمندی آنها کوتاه تر است. همانطور که گفته شد، هر سگی با توجه به نژادش با سرعت متفاوتی رشد میکند و پیر می شود. در ادامه به خلاصه ای از مراحل زندگی سگ اشاره شده است:

دوره توله گی:  بین شش تا ۱۸ ماهگی به پایان می رسد.

نوجوانی: از شش تا ۱۸ ماهگی آغاز میشود.

بزرگسالی: بین ۱۲ ماهگی تا سه سالگی شروع میشود.

سالمندی: از شش تا ۱۰ سالگی آغاز میشود.

فراموش نکنید:

سگها به اندازه انسانها منحصر به فرد هستند. اگر با سگ خود با محبت و احترامی که شایسته اوست رفتار کنید، آنچه در ازای آن می توانید حساب کنید، فداکاری، صمیمیت و عشق بی حد او است. شما یاد می گیرید که در سراسر زندگی خود همراه با سگ، با یکدیگر ارتباط درست و صمیمانه برقرار کنید.

سگها با سرعت های مختلفی پیر می شوند، سگهای بزرگ به طور کلی آهسته تر از سگهای کوچک بالغ می شوند. اما همه آنها مراحل یکسانی را پشت سر می گذارند: توله سگهای پرانرژی، نوجوانی غیر قابل پیش بینی، دوران نسبتاً آرام بزرگسالی و سالهای کندتر و تنبلی سالخوردگی.

منبع:

https://dogtime.com

برچسب ها:
اشتراک گذاری