آیا گربه میتواند غذای سگ را بخورد؟

31 فروردین 3

آیا گربه میتواند غذای سگ را بخورد؟

گاهی گربه شما وسوسه میشود تا به شام سگتان ناخنک بزند!! ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا گربه ها می توانند غذای سگ را بخورند؟ در ادامه به بررسی این پرسش متداول می پردازیم:

پاسخ کوتاه به این سوال “خیر” است، گربه نباید غذای سگ را بخورد. به دلیل که غذای سگ اختصاصا برای مصرف سگ ها تهیه شده که حاوی پروتئین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای زندگی سالم آنها است. غذای گربه نیز به طور اختصاصی برای آنها فرموله شده است و تمام مواد لازم برای سالم بودن آنها را در خود جای داده است.

اگر گربه چند تکه از غذای سگ را بخورد مسمومیت ایجاد نمی کند، اما در طولانی مدت نباید این کار انجام شود. در حقیقت، اگر گربه ها فقط غذای سگ را بخورند، دچار سوء تغذیه می شوند و عملکرد اعضای بدن ضعیف شده، بینایی آنها به خطر افتاده و پوست آنها زبر و خشن میشود.

تفاوت رژیم غذایی سگ و گربه

تفاوت اصلی بین غذای سگها و گربه ها در این است که سگ ها موجوداتی همه چیز خوار هستند، به این معنی که به مقادیر زیادی از مواد مغذی گیاهی و پروتئین های حیوانی احتیاج دارند. از طرف دیگر گربه ها گوشتخوار هستند، به این معنی که به رژیم غذایی با مقادیر بالای پروتئین و چربی های حیوانی و مقدار کمی از گیاهان نیاز دارند.

غذای گربه حاوی ۲۶٪ پروتئین حیوانی است، در حالی که پروتئین غذای سگ حدود ۵ تا ۱۰٪ کمتر است. بعلاوه، برخی از پروتئین های موجود در غذای سگ ها گیاهی هستند. غذای گربه با مواد مغذی خاصی که مورد نیاز گربه است، از جمله ویتامین A و اسید آمینه تائورین غنی شده است.

در شرایط اضطراری مثلاً تمام شدن غذای گربه، تعطیلی فروشگاه ها، و اینکه گربه شما واقعاً گرسنه است – یک قاشق غذای سگ، آسیبی به او وارد نمیکند. با این وجود، استفاده از کنسرو ماهی شسته شده یا مرغ بهتر است.

برچسب ها:
اشتراک گذاری