آیا گربه ها اسم خود را می دانند؟

09 فروردین 3

آیا گربه ها اسم خود را می دانند؟

هنگامی که می خواهید با گربه خود ارتباط برقرار کنید، ممکن است متوجه شوید که آنها همیشه به نام خود پاسخ نمی دهند. این امر ممکن است این سوال را برایتان ایجاد کند که “آیا گربه ها نام خود را می دانند؟”

مطالعه اخیر پژوهشگران ژاپنی نشان می‌دهد گربه‌ها نام‌ خود را می‌دانند اما دوست ندارند انسان‌ها از این موضوع  مطلع شوند و بنابراین هنگامی که انسان‌ها آنها را صدا می‌زنند آنها با بی‌تفاوتی برخورد می‌کنند.

هنگامی افراد نام سگ‌ خود را صدا می‌زنند، سگ به سرعت واکنش نشان داده و به سمت فرد مذکور می‌آیند اما آیا این موضوع درباره گربه‌ها نیز صدق می‌کند؟

آیا گربه ها اسم خود را می دانند؟

چه یک بچه گربه داشته باشید و چه یک گربه بالغ، دوست پشمالوی شما ممکن است روش خاص خود را برای برقراری ارتباط داشته باشد. گربه ها ممکن است در رفتارهای روزمره خود عجیب و غریب باشند.

دکتر نولد میگوید: “من فکر می کنم اینکه آیا یک گربه، نام خود را می داند، یا خیر دشوار است. در تجربه شخصی خودم، به نظر می رسد گربه های من بیشتر وقتی که صدایی را می شوند به آن پاسخ می دهند تا به شنیدن اسم خود. به عنوان مثال، اگر من با صدای دوستانه بگویم: گربه بیا یا “جورج” (نام گربه) بیا، او احتمالاً به هر دو واکنش نشان می دهد و به سمت صدا می آید. برخی گربه ها ممکن است به باز شدن یک قوطی غذای گربه یا صدای ریختن غذا در کاسه پاسخ دهند. گربه دیگرم “جونیپر” اغلب اینگونه عمل میکند.”

این امر ممکن است واقعاً به نژاد گربه شما، شخصیت او بستگی داشته باشد. در حالی که بعضی از گربه ها ممکن است به شنیدن نام خود پاسخ بدهند، برخی دیگر ممکن است برای غذا، بازی یا نوازش ها واکنش نشان دهند.

آموزش و نام گربه

آموزش در هر بخشی از رشد گربه شما مهم است. همچنین، شما می توانید در هر سنی گربه را آموزش دهید. حالا سوال اینجاست که آیا می توان یک گربه را آموزش داد تا نام خود را بشناسد؟ توضیحات دکتر نولد را در ادامه بخوانید:

“به عنوان مثال، اگر من دو گربه در خانه داشته باشم و نام یکی را صدا کنم، جورج احتمالاً فورا خواهد آمد و جونیپر احتمالاً نمی آید. اما آنها معمولا با دستوراتی مانند “بایست” ، “صبر کن” یا “بیا” آموزش می بینند و به آنها پاسخ دهند. گربه ها قابل آموزش هستند و اگر کسی انگیزه مناسبی داشته باشد، می تواند بسته به شخصیت گربه، او را آموزش دهد تا به یک فرمان صوتی پاسخ دهد.

همچنین، آموزش گربه ممکن است به دلایل ایمنی مفید باشد. اگر در زمان اضطراری احتیاج دارید که گربه به شما مراجعه کند، اگر به نام خود پاسخ دهند میتواند برایتان مفید باشد.

در نهایت، گربه شما ممکن است انتخاب کند که به نام خود پاسخ ندهد ولی اصولا گربه ها اعتنایی به نام خود نمی کنند. با این وجود گربه ممکن است بلافاصله به شنیدن نام خود پاسخ ندهد ولی استعداد تشخیص صدای والدین خود در مقابل یک غریبه را دارد.

با توجه به اینکه گربه میتواند صدای والدین خود را بشناسد، و برخی گربه ها عادت کرده اند در پاسخ به صدای والدین خود، توجه نشان دهند، این نتایج نشان می دهد که گربه ها قادر به استفاده از نشانه های صوتی برای تمایز بین انسانها هستند.

آیا گربه ها نام خود را می دانند؟

مهم نیست که چگونه با گربه خود ارتباط برقرار کنید، خواه گربه خود را به نامش صدا کنید، یا با ایجاد سر و صدا توجه او را جلب کنید، گربه ممکن است با تکان دادن سر یا دم به شما اطلاع دهد که چه چیزی را ترجیح می دهد.

منبع:

https://trupanion.com/blog/2020/09/do-cats-know-their-names/

برچسب ها:
اشتراک گذاری