ترجمه رفتارهای عجیب در گربه ها!

31 فروردین 3

ترجمه رفتارهای عجیب در گربه ها!

Chattering یا صداهای نامفهوم بلند و چهچهه مانند

احتمالاً متوجه صداهای نامفهوم بلند و چهچهه مانند گربه خود شده اید مخصوصاً وقتی که از پنجره به پرنده ای خیره شده است. رفتارشناسان حدس می زنند که دلیل این امر این ناامیدی گربه از توانایی شکار کردن آنها است. آنها همچنین ممکن است هیجان زده و کمی عصبانی شده باشند.

برخی دیگر می گویند که این حرکت عجیب و غریب ممکن است رفتار غریزی و طبیعی گربه شما باشد که به عضلات آنها اجازه می دهد تا برای شکار طعمه آماده شوند. در هر صورت، این رفتار برای گربه کاملاً طبیعی است.

مالش

وقتی گربه سر خود را به بدن شما میمالد، او تمایل دارد تا چیزی فراتر از محبت و سلام کردن به شما را، انجام دهد. او در واقع کاری را انجام می دهد که رفتارشناسان آن را “bunting” می نامند. فرومون هایی که از سر او رها می شوند نشان دهنده مالکیت بر شما است. دقیقاً همانطور که گربه برای تعیین قلمرو خود با مالیدن بدن خود روی مبلمان و لوازم خانه عطر و بوی خود را باقی می گذارد – او با این کار نشان میدهد که به شما افتخار میکند.

هدیه دادن شکار

رفتارشناسان چندین تئوری را برای این که چرا گربه شما به طور مداوم در فکر تدارک یک “هدیه” برای شما است، مطرح کرده اند. حتی اگر این عادت به عنوان یک عمل ناشایست شناخته شود، گربه شما را به عنوان عضوی از خانواده خود می شناسد و تمایل دارد موفقیت شکار خود را با شما به اشتراک گذارد. او میخواهد با این کار از شما برای مراقبت از او سپاسگزار باشد یا شاید وقتی سخاوتمندانه جوندگان، پرندگان یا حشرات را برای شما به ارمغان می آورد، نیاز دارد تا به او توجه بیشتری داشته باشید.

اگر میخواهید این رفتار گربه خود را در فضای باز خود را مهار کنید، میتوانید یک زنگوله روی دستمال گردن یا قلاده او بگذارید تا شکار حیوانات برایش چالش برانگیزتر باشد.

خوردن مواد غیر خوراکی

آیا گربه شما از جویدن وسایل غیر خوراکی مانند پشم، پارچه، گیاهان خوراکی، پلاستیک یا فلز لذت می برد؟ این می تواند نشانه بیماری نادر در گربه ها به نام پیکا باشد. علت این امر ناشناخته است. با این حال، کمبود مواد معدنی، کم خونی، پرکاری تیروئید، ژنتیک، خستگی و استرس میتوانند دلایل بروز پیکا باشند. اگر گربه شما علائم پیکا را نشان می دهد، باید با مراجعه به دامپزشک، معاینه کامل گربه انجام شود تا هرگونه مشکل اساسی رد شود.

درمان ممکن است شامل تغییرات در رژیم غذایی، قرار دادن مواد تلخی مانند روی اجسام جویده شده، تهیه چندین وعده غذایی کوچک در طول روز به جای یک یا دو وعده غذایی حجیم، ایجاد انگیزش و هیجان از طریق بازی ها و جویدنی های جایگزین باشد.

ورز دادن

هنگامی است که گربه پنجه های خود را به بدن شما فشار می دهد و به حالت ماساژ دادن به عقب و جلو حرکت می دهد. این عمل فراتر از یک کار لذت بخش برای گربه محسوب میشود. این کار غریزی به اولین روزهای تولد او بر میگردد. زمانی که با فشار دادن پنجه های خود به غددهای پستانی مادر، تولید شیر را ترغیب میکرد. وقتی گربه شما این کار را انجام می دهد، نشانه رضایت و خوشحالی او است، یا در تلاش است تا استرس خود را کاهش دهد. به طور کلی این کار او را آرام میکند. در هر صورت، این کار را به عنوان عادتی بخاطر بسپارید که مادرش را به او یادآوری می کند!

نشستن در مکانهای عجیب

توانایی گربه برای قرار دادن خود در مکانهای تنگ، هرگز متوقف نمی شود، و با این کار شما را سرگرم خواهد کرد. مکان های راحت بسیاری وجود دارد که گربه ها می توانند در آنها استراحت کنند، اما چرا آنها تصمیم می گیرند که در جعبه ها، سینک های حمام، سبدهای کوچک و… خود را جا دهند؟

فضاهای کوچک باعث می شود گربه احساس امنیت کند. اگر آنها در فضای بیرون بوده اند، آنها تمایلی به حضور در فضاهای باز محافظت نشده ندارند، زیرا این امر باعث می شود آنها بیشتر در معرض خطر شکارچیان قرار بگیرند. گربه سانان همچنین یک غریزه طبیعی برای کمین کردن دارند. بنابراین گربه ها با مخفی کردن خود در فضاهای کوچک قادر هستند محیط خود را از دور مشاهده کنند.

خیره شدن

آیا مدت یک دقیقه است که چشمان گربه به شما خیره شده است، در حالی که به نظر می رسد هیچ کاری با شما ندارد. معنی این کار چیست؟

وقتی گربه به شما خیره می شود، او احتمالاً فقط سعی دارد توجه شما را جلب کند. اگر خیره شدن شدید است می تواند به معنای این باشد که او نسبت به کسی یا وضعیتی بسیار هوشیار است. توصیه می شود که به طور مستقیم به چشمان گربه خود نگاه نکنید. مانند سایر حیوانات، گربه ها می که این عمل را نشانه پرخاشگری و آماده شدن برای مبارزه تصور میکنند.

آیا تابحال متوجه چشمک زدن آرام گربه خود شده اید؟ رفتارشناسان این عمل را “بوسه های گربه” می نامند. این چشمک زدن های آرام روشی برای نشان دادن محبت است و گربه با این کار به شما می گوید دوستتان دارد و به شما اعتماد دارد. اگر به آرامی به آنها چشمک بزنید، به احتمال زیاد آنها همچنان “بوسه های گربه” را ادامه خواهند داد.

درست مانند انسان ها، گربه ها نیز به تنهایی نیاز دارند. هنگامی که او به تنهایی و فضای آرام احتیاج دارد، این فرصت را به او بدهید. این امر موجب افزایش احترام او به شما خواهد شد و نگران نباشید، هنگامی که گربه در جستجوی نوازش است، نزد شما باز خواهد گشت!

ادرار کردن در جای نامناسب

ادرار کردن یا دفع در خارج از محل دفع، شایع ترین شکایت رفتاری والدین گربه ها است. دانستن دلایل اساسی این بیماری – و چگونگی برخورد مناسب با آنها – می تواند به بازسازی پیوند بین دوستداران گربه و گربه سانان کمک کند.

این کار می تواند ناشی از مسائل پزشکی یا رفتاری باشد.

علل پزشکی شامل موارد زیر است:

  • بیماری های مثانه و مجاری ادراری مانند سیستیت، عفونت، سنگ مثانه یا انسداد مجرای ادرار
  • کولیت، یبوست
  • درد یا ناراحتی، از جمله آرتروز یا سایر بیماری های موثر بر اعصاب، عضلات یا مفاصل

علل رفتاری شامل موارد زیر است:

  • استرس یا اضطراب به دلیل وجود سایر حیوانات خانگی یا تغییر در خانواده (اسباب کشی، تولد کودک، میهمان ها و …)
  • تغییر در ظرف مخصوص خاک، بستر، یا تغییر در موقعیت مکانی و نگهداری آنها

 اولین قدم برای یافتن علت این کار، مراجعه به دامپزشک است.

جست و خیز ناگهانی گربه

آیا اتفاق افتاده که از صدای گربه خود که در راهرو در حال راه رفتن است، بیدار شوید؟ یا در حالی که می خواهید خوب بخوابید، گربه شما زوزه می کشد؟ اکثر گربه های خانگی انرژی زیادی دارند که در طول روز باید رها شود. این انرژی رها نشده همراه با غرایز آنها برای شکار در طول شب، ممکن است خواب شما را خراب کند.

توصیه می کنیم به طور مرتب در طول روز با گربه بازی کنید تا از حرکات شبانه او در خانه جلوگیری شود. همچنین می توانید درست قبل از رفتن به رختخواب، به او غذا بدهید تا تمایل او را برای شکار در شب را کاهش دهید.

اگر گربه بیش از حد میو میکند، می تواند یک وضعیت جدی و در عین حال قابل درمان باشد. توصیه می کنیم در صورت بروز این موارد، با دامپزشک ملاقات کنید.

بالا بردن گوشها

اگر متوجه شدید که گوش های گربه شما به عقب یا جلو جمع شده است، نشانه آن است که به حمایت شما نیاز دارد. گربه با این روش احساس اضطراب یا آشفتگی خود را بیان می کند. اگر گوش های آنها رو به سمت بالا قرار دارد، این بدان معنی است که آنها هوشیار هستند و به راحتی به صداهای محیط اطراف خود گوش می دهند.

قوس دادن به بدن

اگر گربه این کار را در مقابل شما انجام می دهد نشانه این است که او در اطراف شما احساس امنیت می کند و شما اعتماد او را جلب کرده اید. غلطیدن روی زمین به این معنی است که او در تلاش است تا شما را به یک بازی دعوت کند.

استفاده از وسایل شما

مجلات، لپ تاپ، کتاب ها و لباس های شما از جمله وسایلی هستند که گربه شما دوست دارد روی آنها لم بدهد. گربه به  هر آنچه که مورد توجه شما است، دلبستگی دارد و احساس محبت می کند.

او همچنین به عنوان راهی برای ادعای قلمرو، عطر و بوی خود را بر روی وسایل شما می گذارد.

ضربه زدن

گاهی بدون هیچ دلیل واضحی، گربه شروع به چنگ زدن یا ضربه زدن به وسایل خانه می کند و با آرامش به تماشای افتادن آنها بر روی زمین مینشیند. این کار می تواند یک عمل نسبتاً ناامید کننده برای والدین گربه باشد – اما بهتر است بدانید که گربه نمی خواهد شما را  خشمگین کند.

شما می دانید که گربه ها موجوداتی کنجکاو هستند، او فقط کنجکاو و کم حوصله است! این کار برای او سرگرم کننده است، اگر دوست دارید این شیطنت گربه خود را مهار کنید، او را با اسباب بازی های جدید سرگرم کنید.

منبع:

https://www.thedrakecenter.com

برچسب ها:
اشتراک گذاری