شش علامتی که به شما میگویند باید نوع غذای گربه خود را تغییر دهید

09 فروردین 3

شش علامتی که به شما میگویند باید نوع غذای گربه خود را تغییر دهید

انتخاب غذای گربه می تواند یک روند پر دردسر باشد. دکتر جسیکا ولگسانگ می گوید:

“حقیقت این است که  ما اکنون می دانیم که نیازهای غذایی پت به دلیل عواملی مانند مرحله زندگی، سلامتی کلی و سطح فعالیت آنها می تواند تغییر کند. “

حال این سوال مطرح است که در چه سنی باید غذای گربه ام را تغییر دهم؟

وقتی صحبت از تغذیه است، سه مرحله زندگی وجود دارد که متخصصان معتقدند زمانهای مهمی در زندگی گربه به شمار میروند. اولین مرحله از زندگی، دوره کودکی گربه است. در این دوره، غذای گربه باید دارای مواد مغذی مورد نیاز جهت “رشد” باشند دکتر لوری هاستون می گوید: “توله سگ ها و بچه گربه ها که در حال رشد هستند، برای تأمین نیازهای رشد خود، نیاز به غذاهایی دارند که سطح پروتئین و کالری بیشتری دارند و اگر این نیازهای غذایی تامین نشود، ممکن است گربه شما به درستی رشد نکند و یا بیمار شود.”

دومین مرحله از زندگی که باید در مورد تغییرات رژیم غذایی با دامپزشک خود مشورت کنید، مرحله بلوغ است. دکتر هاستون می گوید: “چاقی شایعترین بیماری است که امروزه در سگ ها و گربه ها مشاهده می شود.” یکی از دلایل این امر تغذیه نادرست در مرحله بلوغ است. به عنوان مثال، یک سگ یا گربه بالغ بی تحرک  ممکن است دچار اضافه وزن یا حتی چاقی شود. اگر در دوره بلوغ هنوز از غذای مخصوص بچه گربه ها برای گربه خود استفاده میکنید، ممکن است چربی و مواد مغذی اضافی را به گربه منتقل کنید، زیرا این غذاها برای بچه گربه ها فرموله شده اند. شما باید به دنبال غذایی باشید که مخصوص نگهداری از گربه های بالغ است.

مرحله سوم زندگی که باید به آن توجه داشته باشید مرحله بزرگسالی است. گربه های بزرگسال اغلب دارای مشکلات پزشکی هستند که ممکن است از تغییرات رژیم غذایی سود ببرند. به عنوان مثال، یک دامپزشک ممکن است نوعی غذا را که حاوی گلوکزامین و یا اسیدهای چرب مانند DHA و EPA برای گربه های مسن با مشکلات تحرک، توصیه کند. به گفته دکتر هاستون، تغذیه مناسب گربه نیز گاهی می تواند روشی مؤثر برای مدیریت بیماری هایی مانند بیماری مزمن کلیه و بیماری های قلبی باشد.

در ادامه به شش نشانه ای که در تغییر نوع غذای گربه باید به آنها توجه کنید، توضیح داده شده است:

  1. مشکلات پوستی مانند پوسته پوسته شدن

رژیم های غذایی سرشار از اسیدهای چرب ضروری یکی از مؤلفه های مهم در حفظ سلامت پوست گربه است. یک رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ باشید پوست گربه شما براق و درخشان میکند.

  1. بی حالی یا ضعف

اگر اخیراً گربه شما دچار یک واقعه استرس زا، بیماری یا عمل جراحی شده باشد، ممکن است او کمی بی حال باشد. رژیم های غذایی حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها می توانند به تقویت پاسخ ایمنی بدن برای تسریع در بهبود گربه کمک کرده و میتواند آنها را مجدداً روی پای خود قرار دهند. به یاد داشته باشید: گربه ای که به طور ناگهانی دچار بی حالی و ضعف شده، باید قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی، توسط دامپزشک معاینه شود.

  1. تغییرات دوره زندگی

گربه ها در حدود ۵ تا ۷ سال میانسال و سالخورده در نظر گرفته می شوند. و با افزایش سن گربه ها، مواد مغذی مورد نیاز آنها نیز تغییر می کند. به عنوان مثال رژیم های غذایی کم کالری اما با فیبر بالاتر برای گربه های مسن منسب تر هستند و غالباً مکمل هایی خاص برای این مرحله از زندگی توصیه میشوند مانند مکملهای محافظ مفصل و آنتی اکسیدان ها.

۴- اضافه وزن

دکتر ولگسانگ می گوید: “اگر گربه شما نیاز به از دست دادن وزن داشته باشد، رژیم غذایی که به طور خاص برای کاهش وزن تعیین شده است و دارای کالری کمترو مقدار مناسب مواد مغذی ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی است، برای او توصیه میشود. ” اگر گربه شما دچار اضافه وزن یا چاقی است، بهتر است برای داشتن یک راه حل درمانی مناسب با دامپزشک خود مشورت کنید.

  1. اختلالات دستگاه گوارش

دکتر ولگسانگ می گوید: “نفخ مزمن، مدفوع شل یا مشکلات معده می تواند نتیجه عدم تحمل مواد غذایی یا کیفیت پایین مواد غذایی باشد.” در مواقعی که گربه دچار مشکلات دستگاه گوارش شده، با دامپزشک خود مشورت کنید، یک راه حل احتمالی ممکن است تغییر نوع رژیم غذایی گربه با یک رژیم غذایی مخصوص معده حساس باشد.

  1. خارش

آلرژی در حیوانات خانگی متداول است، و مواد غذایی فقط یکی از چندین دلیل ممکن برای بروز انواع آلرژی است. صرف نظر از علت، بهتر نوع غذای گربه مبتلا به آلرژی به یک رژیم غذایی فاقد مواد حساسیت زا تغییر کند که این امر باعث کاهش میزان آلرژن های احتمالی می شود.

در آخر به خاطر داشته باشید که انتخاب رژیم غذایی مناسب یکی از مهمترین راهها برای اطمینان از سلامتی گربه است، اما جایگزینی برای مراقبت های دامپزشکی نیست. اگر گمان می کنید گربه شما نیاز به تغییر رژیم غذایی دارد، با دامپزشک مشورت کنید. غذای مناسب منجر به یک زندگی طولانی، سالم و شاد می شود.

منبع:

https://m.petmd.com/cat/centers/nutrition/evr_ct_6-signs-its-time-to-change-your-cats-food

اشتراک گذاری