دستور تهیه غذای خانگی

04 اردیبهشت 3

دستور تهیه غذای خانگی

آماده سازی و مراقبت از محصولات گوشتی که برای پت خود می خواهید استفاده کنید، نسبت مواد غذایی که برای آشپزی روزمره خود استفاده میکنید، نیاز به توجه ویژه ای دارند.

این امر به این دلیل است که برخلاف گربه ها، که گوشتخوار هستند، ما می توانیم یک رژیم غذایی متنوع داشته باشیم و طیف گسترده ای از مواد غذایی را انتخاب کنیم.

اگر در مورد آشپزی برای پت خود مطمئن هستید، ابزارهای زیر را در آشپزخانه خود باید داشته باشید.

چرخ گوشت

گوشت چرخ کرده برای تهیه غذای خانگی گربه ها مناسب است، ممکن است نیاز به چرخ کردن استخوان ها نیز داشته باشید، بنابراین سعی کنید یک چرخ گوشت با کیفیت تهیه کنید.

چاقو یا ساطور تیز

بله، شما نقش قصاب آشپزخانه را نیز بر عهده خواهید گرفت. یک چاقوی تیز و محکم ابزاری اساسی در آشپزخانه شما خواهد بود زیرا باید گوشت خام را برای مصرف گربه خود تکه تکه کنید.

قیچی

برخی از استخوان ها (مانند استخوانهای بوقلمون و مرغ) قبل از اینکه آنها را در چرخ گوشت قرار گیرند، باید به کمک یک قیچی به قطعات کوچکتر بریده شوند.

هاون

برای خرد کردن مکمل های غذایی که به صورت قرص هستند و باید آنها را در وعده های غذایی بپاشید، به این وسیله نیاز خواهید داشت، تا گربه شما بتوانند طیف کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت کنند.

ظروف نگهدارنده غذا

به کیسه های زیپ کیپ یا ظروف شیشه ای، برای ذخیره طولانی مدت و فریز کردن مواد غذایی نیاز خواهید داشت.

بهترین مواد غذایی کدامند؟ و از مصرف چه مواد غذایی باید اجتناب شود؟

یک غذای سالم غذایی است که مواد اولیه ای که برای تهیه آن استفاده می کنید، سالم باشند.

منبع اصلی ماده ای که باید استفاده شود پروتئین خواهد بود. هیچ دستور العمل غذایی نباید بیش از ۱۰٪ کربوهیدرات داشته باشد.

تصمیم به استفاده از مواد غذایی ارگانیک کاملاً به شما و سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر از مواد غذایی ارگانیک استفاده نمیکنید، مسئله مهمی نیست!

بهترین مواد غذایی کدامند؟

ماکیان(مخصوصاً مرغ): اصلی ترین غذایی خانگی گربه است. مرغ کامل (با پوست!) منبع اصلی پروتئین برای گربه شما خواهد بود. بهتر است که فقط از یک منبع گوشت ماکیان استفاده نکنید. بوقلمون، بلدرچین و سایر پرندگان کوچک برای تهیه غذای پت شما ایده آل هستند زیرا دارای استخوانهای ظریف و چربی کمی هستند.

سایر حیوانات کوچک: خرگوش کاملا برای دستگاه گوارش گربه مناسب است. به احتمال زیاد مجبور خواهید بود از یک منبع خرگوش سالم پیدا کنید – مگر اینکه خوشبخت باشید و در یک مزرعه زندگی کنید، در این صورت می توانید خودتان آنها را پرورش دهید! فروشگاه هایی نیز وجود دارد که حیوانات کوچک و کاملاً یخ زده را می فروشند که میتوانید این منابع غذایی را از آنها تهیه نمایید.

از مصرف چه مواد غذایی باید اجتناب شود؟

گوشت گاو: در رژیم غذایی گربه استفاده از گوشت گاو متداول نیست. گوشت گاو به طور کلی چربی بیشتری دارد. گربه ها دوستدار چربی زیاد نیستند. رژیم غذایی طبیعی آنها بسیار کم چرب است. همچنین، بیشتر گوشت گاوهایی که امروزه پیدا می کنید، حاوی آنتی بیوتیک و هورمون های رشد هستند. چه کسی می خواهد غذای پت ظریف خود را با مواد شیمیایی ناخوشایند تهیه کند؟

ماهی: به عنوان یک قاعده کلی مصرف ماهی توصیه نمی شود. بعضی از گونه های ماهی مانند ماهی تن، غلظت بالایی از جیوه دارند که برای گربه ها غذای سالمی محسوب نمیشود، به علاوه گربه ها اغلب به ماهی اعتیاد زیادی پیدا می کنند زیرا ماهی دارای عطر و طعم قوی می باشد. همچنین ماهی حاوی آنزیمی به نام تیامیناز است که در صورت مصرف زیاد می تواند منجر به کمبود ویتامین ب شود.

گوشت خوک: از گوشت خوک باید اجتناب شود. گوشت خوک خام یک انگل نادر اما جدی به نام تریشینوز دارد که می تواند مشکلات جدی در انسان و حیوان ایجاد کند. آنچه این ارگانیسم را خطرناک تر می کند این است که در بافت عضله وجود دارد و از بین بردن آن سخت است. علاوه بر این، گوشت خوک بسیار چرب است.

غذای گربه شما نباید کربوهیدرات زیادی داشته باشد، در طبیعت آنها تقریباً ۲٪ کالری خود را از کربوهیدرات به دست می آورند.

به یاد داشته باشید، گربه اغلب شکم طعمه های خود (از جمله محتویات معده که شامل گیاهان است) را می خورد، بنابراین، نیاز چندانی به مصرف گیاهان ندارد.

برچسب ها:
اشتراک گذاری