پنج راه برای سرگرم کردن گربه

05 اردیبهشت 3

پنج راه برای سرگرم کردن گربه

با توجه به کنجکاوی ذاتی، به نظر میرسد گربه ها برای بازی کردن متولد شده اند. اما، متأسفانه، پس از دوران کودکی، بسیاری از والدین گربه ها تمایل دارند آنها را گربه هایی آرام و پیر تصور کنند که چرت زدن در آفتاب را ترجیح می دهند.

کریستین کالینز میگوید اگر گربه ها فعالیت های سرگرم کننده ای انجام ندهند، ممکن است خود را به شیوه های نامطلوب مانند چنگ زدن بیش از حد، ادرار کردن خارج از خاک و خراشیدن مبلمان سرگرم کنند. همچنین نشان داده شده است که فعالیتهای تحریک کننده مغز گربه باعث جلوگیری یا تأخیر در بروز سندرم اختلال عملکرد شناختی می شود. بنابراین برای اینکه گربه خود را شاد و فعال نگه دارید، او را به روش های زیر سرگرم کنید:

۱. فرصت هایی را برای اکتشاف فراهم کنید.

گربه ها عاشق کشف مکان ها و اشیاء جدید هستند. با کنار گذاشتن چیزهایی که گربه شما می تواند کشف کند، از این ویژگی استفاده کنید. کیسه های خرید کاغذی و جعبه های مقوایی چیزهای ساده و روزمره ای هستند که می توانید از آنها استفاده کنید

۲. مطمئن شوید که او به *” cat TV” دسترسی دارد.

 ممکن است ترجیح بدهید با تماشای تلویزیون او را سرگرم کنید، اما گربه شما ترجیح میدهد به تماشای پرنده روی درخت، یا همسایه تان که هر روز ساعت ۳ بعد از ظهر همراه با پت خود به پیاده روی میرود، بنشیند. بنابراین اجازه دسترسی او به پنجره های خانه را بدهید. در صورت امکان آویزهای پرنده و سنجاب را روی پنجره نصب کنید.

بسیاری از گربه ها مجذوب آکواریوم ماهی هستند. حتی آکواریوم های مکانیکی، با ماهی های مصنوعی که در یک صفحه حرکت می کنند، می توانند برای گربه شما جذاب باشند. گربه ممکن است به اندازه شما از تلویزیون لذت نبرد، اما میتوانید فیلم های مخصوص گربه ها را تهیه کنید که دارای صحنه هایی از پرندگان و جوندگان هستند.

*Cat TV: گربه ها دوست دارند از پشت پنجره یا از ارتفاع به منظره ها و افراد و حرکات موجودات نگاه کنند که به این حالت Cat TV گفته میشود.

۳. فرصت هایی را برای گربه خود فراهم کنید تا “شکار” کند.

بجای اینکه اجازه دهید تمام روز غذای خود را به صورت آماده میل کند، که این امر میتواند منجر به پرخوری گربه شما شود، به گربه خود اجازه دهید تا بخشی از غذایش را شکار کند. می توانید این کار را با مخفی کردن مواد غذایی در خانه و یا قرار دادن آن در اسباب بازی های مخصوص تشویقی ها انجام دهید.

  1. زمانی را برای بازی در خارج از خانه اختصاص دهید.

فضای باز می تواند مکانی خطرناک برای گربه شما باشد. اما اگر به او اجازه دهید به صورت کنترل شده در خارج از خانه بازی کند، می توانید یک زمان لذت بخش را برای او فراهم کنید. برای انجام این کار لازم است که به گربه خود بیاموزید که چگونه با قلاده گربه حرکت کند. فقط پیش از بیرون بردن گربه از خانه، مطمئن شوید که واکسیناسیون گربه شما کامل انجام شده و به روز است.

۵- بازی با شما

بهترین نوع بازی، بازی تعاملی است. در طول جلسات بازی روزانه با شما، گربه می تواند میزان بیشتری از فعالیت های فکری و هوازی را انجام دهد. فعالیت هایی را در نظر بگیرید که به گربه شما اجازه می دهد غریزه شکار خود را تمرین دهد. اسباب بازی هایی که شبیه طعمه هستند، مانند جوندگان، محبوب گربه ها هستند. شما می توانید این اسباب بازی ها را به سمت خود و به سمت او نگاه دارید تا او مجبور شود آنها را بگیرد. بازی با گربه ذهن و بدن او را فعال می کند.

بسیاری از فعالیت ها و بازی های دیگر وجود دارد که می توانید با گربه خود انجام دهید. مهمترین نکته این است که برنامه هایی برای گربه خود در نظر بگیرید که باعث شادابی، سلامتی و رضایت خاطر او شود.

منبع:

https://www.petfinder.com/cats/cat-care/entertainment-for-cats-5-ways-to-keep-kitty-happy/

برچسب ها:
اشتراک گذاری