سکسکه در گربه ها

31 فروردین 3

سکسکه در گربه ها

اغلب ما گربه هایمان را خیلی دوست داریم، ما تمایل داریم که احساسات و اعمال انسانی را به آنها نسبت دهیم. ما متقاعد شده ایم که گربه های ما می توانند درک کنند که چه احساسی دارند و ما گربه های خود را موجوداتی  هوشمند، حساس، کنجکاو و برون گرا می شناسیم.

اما در مورد مسائل جسمی چطور؟ ما می دانیم که گربه ها مانند ما بیمار و خسته می شوند، اما شباهت ها کجا پایان می یابد؟ به عنوان مثال، در انسان، سکسکه یک اتفاق نسبتاً متداول است که نگران کننده نیست. اما آیا گربه ها می توانند سکسکه کنند؟ دکتر Al Townsend، می گوید: “سکسکه در بچه گربه ها بیشتر از گربه های بزرگسال بروز میکند و در هر سن و هر زمانی ممکن است رخ بدهد.”

چه عواملی باعث سکسکه گربه می شود؟

 سکسکه معمولاً وقتی اتفاق می افتد که دیافراگم همزمان با بسته شدن گلوت منقبض شود. این اتفاق به دلیل تحریک عصبی دیافراگم رخ می دهد.

شایع ترین دلیل سکسکه گربه ها پرخوری یا غذا خوردن خیلی سریع است. Townsend می گوید: “گربه ها تمایل ندارند که غذای خود را به درستی بجوند، که موجب میشود هوا اضافی نیز همراه غذا بلعیده شود و در نتیجه اسپاسم در دیافراگم ایجاد می شود.”

یکی دیگر از دلایل عمده سکسکه در گربه ها، گلوله های مویی هستند. همانطور که حلق سعی در خارج کردن گلوله مویی دارد، می تواند تحریک شده و سکسکه ایجاد شود.

اگر یک گربه برای مدت طولانی سکسکه کند، به خصوص در گربه های بزرگتر، می تواند نشانه مشکلات جدی مانند آسم، تومور یا بیماری قلبی، بیماری انگلی یا آلرژی به مواد غذایی باشد.

سکسکه عادی گربه چه مدت باید طول بکشد؟

سکسکه معمولی نباید بیش از یک روز طول بکشد و معمولاً به خودی خود از بین می روند. Townsend می گوید: “اگر یک گربه بعد از خوردن غذا به طور مرتب دچار سکسکه شود، می تواند ناشی از خوردن بیش از حد یا خیلی سریع غذا باشد، اما باید تحت نظارت قرار گیرد.”

“هر علامتی که مدت طولانی طول بکشد یا مکرر شود باید توسط دامپزشک بررسی شود.”

 

 

آیا درمانی برای سکسکه در گربه ها وجود دارد؟

 مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش سکسکه گربه انجام دهید، اما دکتر Chavez به والدین حیوان خانگی هشدار می دهد که بدون مشورت با دامپزشک روش های درمانی خانگی را به کار نبرند. وی گفت: “نکته های کلی برای مهار سکسکه گربه شامل اطمینان از این است که گربه شما مقدار زیادی غذا و آب در دسترس دارد، همچنین آرام نگاه داشتن او در یک محیط آرام نیز کمک کننده است. هرگز سعی نکنید که گربه را وادار به خوردن یا نوشیدن کنید. “

Townsend توصیه می کند اگر به نظر می رسد مشکل پرخوری است، غذای گربه را در حجم کمتر و وعده های بیشتر به او بدهید، این کارها در واقع وادار کردن گربه به آهسته تر غذا خوردن است.

Katie Grzyb  می گوید قرار دادن یک شیء – مانند اسباب بازی – در کنار کاسه غذای گربه شما می تواند روند غذا خوردن را آهسته کند. او می گوید: “اطمینان حاصل کنید که اسباب بازی به اندازه کافی بزرگ است و گربه نمی تواند آن را بخورد.”

برای سکسکه هایی که به نظر می رسد مربوط به گلوله های مو است، قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی، با دامپزشک خود مشورت کنید.

چه زمانی باید در مورد سکسکه گربه نگران باشید؟

بیشتر سکسکه ها در ارتباط با تغذیه هستند و نباید بیش از یک روز ادامه داشته باشند. اگر متوجه شدید گربه شما دچار سکسکه ناگهانی و مزمن می شود، بهتر است با دامپزشک مشورت کنید.

منبع:

https://www.petmd.com

برچسب ها:
اشتراک گذاری