۵ ماده غذایی که ممکن است به گربه شما آسیب برساند

31 فروردین 3

۵ ماده غذایی که ممکن است به گربه شما آسیب برساند

گربه ها دقیقاً مانند انسانها به یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی نیاز دارند. اما مراقب باشید که تغذیه با مقادیر بیش از حد مواد مغذی، ممکن است آسیب به گربه ها را در پی داشته باشند. در غذای گربه خود به این مواد توجه بیشتری کنید.

پروتئین

به عنوان یک جانور گوشتخوار، گربه ها نسبت به سگ ها به میزان بیشتری پروتئین احتیاج دارند، به خصوص در مورد پروتئین های حیوانی. با این حال، گربه های مبتلا به بیماری کلیوی به یک رژیم غذایی حاوی یک منبع پروتئین قابل هضم نیاز دارند، نه مقدار زیادی پروتئین با کیفیت پایین. پروتئین با کیفیت پایین نه تنها باعث ایجاد مشکلاتی در متابولیسم و ​​هضم غذا می شود بلکه می تواند منجر به کاهش وزن، حالت تهوع، استفراغ و اسهال شود.

منیزیم

منیزیم، اگرچه یک ماده مغذی ضروری است، اما مطمئناً یک ماده مغذی است که می تواند باعث بیماری گاهی شدید و تهدید کننده زندگی شود. مقدار بیش از حد منیزیم می تواند بر سیستم عصبی و قلب تأثیر منفی بگذارد و باعث علائمی مانند ضعف، فلج، ایست قلبی، افسردگی، مشکلات تنفسی، اغما و حتی مرگ شود. منیزیم همچنین می تواند در تشکیل سنگ مثانه نقش داشته باشد.

سدیم

سدیم برای گربه ها بسیار مهم است. این ماده غذایی در تنظیم فشار خون، کمک به انتقال تکانه های عصبی، حفظ تعادل بین اسیدها و باز در بدن کمک میکند. با وجود این، سدیم بیش از حد در رژیم غذایی گربه می تواند بر قلب، کلیه ها و سیستم عصبی تأثیر منفی بگذارد. در حقیقت، گربه های مبتلا به بیماری های قلبی و کلیوی باید میزان سدیم خود را به طور دقیق کنترل کنند، زیرا سطح اضافی سدیم می تواند باعث پیشرفت این بیماری ها شود.

سدیم بیش از حد همچنین می تواند گربه شما را تشنه کند و در نتیجه باعث افزایش حجم ادرار می شود. اگر مقدار زیادی سدیم در رژیم غذایی مصرف شود، در صورت عدم مصرف آب کافی برای مقابله با مقدار آب از دست رفته، ممکن است کم آبی در بدن گربه شما رخ دهد، زیرا بدن سعی می کند سدیم اضافی را دفع کند.

کلسیم و فسفر

کلسیم و فسفر مواد مغذی هستند که در صورت استفاده بیش از حد می توانند اثرات مضری داشته باشند. نسبت کلسیم به فسفر در غذای گربه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یک سطح غیر طبیعی بالا از هر ماده مغذی ممکن است نسبت مناسب را تغییر داده و بر استخوان ها تأثیر منفی بگذارد.

علاوه بر این، دریافت کلسیم و فسفر برای گربه هایی که دارای بیماری هایی مانند بیماری کلیوی هستند، باید مورد توجه قرار گیرد. گربه های مبتلا به چنین بیماری هایی بسته به مرحله بیماری، نیازهای متفاوتی خواهند داشت. مقدار زیاد کلسیم یا فسفر می تواند منجر به پیشرفت بیماری کلیوی و همچنین تشکیل سنگ مثانه شود.

ویتامین D

مقادیر زیاد ویتامین D به طور غیر طبیعی باعث افزایش میزان کلسیم می شود و باعث ایجاد مشکلاتی در کلیه ها، دستگاه گوارش، سیستم عصبی و سیستم قلبی عروقی می شود.

مهمترین چیزی که باید در مورد رژیم غذایی گربه خود به یاد داشته باشید این است که باید متعادل و کامل باشد. بچه گربه های در حال رشد نسبت به گربه های بالغ نیازهای غذایی متفاوتی دارند. به همین ترتیب، گربه ها با مشکلات پزشکی ممکن است نیاز به تغییر در رژیم غذایی خود داشته باشند. همیشه برای مشاوره در مورد تغذیه گربه خود با دامپزشک خود مشورت کنید. دامپزشک نیازهای گربه شما را می داند و می تواند به شما کمک کند تا رژیم غذایی مناسب بر اساس آن نیازهای گربه خود را تهیه کنید.

منبع:

https://m.petmd.com/cat/centers/nutrition/6-nutrients-pet-food-can-harm-your-cat

برچسب ها:
,
اشتراک گذاری