مسمومیت با شکلات در سگ و گربه

01 اردیبهشت 3

مسمومیت با شکلات در سگ و گربه

گربه ها (به ویژه بچه گربه ها) و سگ های بازیگوش بعضی اوقات مواد غذایی را میخورند، که برای آنها مناسب نیستند از جمله شکلات. شکلات از دانه های بو داده گیاه کاکائو حاصل می شود، کافئین و تئوبرومین موجود در شکلات می توانند برای گربه ها سمی باشند. خوردن این ترکیبات می تواند منجر به عوارضی شوند که برخی از آنها ممکن است جدی باشد. در مورد علائم و درمان مسمومیت با شکلات در سگ ها و گربه ها، در ادامه این مقاله اشاره شده است.

علائم مسمومیت با شکلات

• افزایش دمای بدن
  • افزایش پاسخهای رفلکسی
  • سفتی عضلات
  • تنفس سریع
  • افزایش ضربان قلب
  • افت فشار خون
  • علائم پیشرفته (نارسایی قلبی، ضعف و کما)

این علائم با توجه به میزان و نوع شکلاتی که مصرف می شود متفاوت است. انواع شکلات که می تواند برای حیوان ما مضر باشد عبارتند از شکلات شیری، شکلات نیمه شیرین و شکلات پخته.

تشخیص

اگر مشکوک هستید که پت شما شکلات مصرف کرده و هر یک از علائم فوق را تجربه کرده است، سریعاً به دامپزشک مراجعه کنید. دامپزشک پس از معاینه کامل فیزیکی ممکن است آزمایش کامل خون، سنجش الکترولیت ها و آزمایش ادرار را درخواست دهد.

دامپزشک برای تشخیص وجود اختلالات در ریتم یا هدایت ضربان قلب، ممکن است یک نوار قلب (ECG) را انجام دهد.

درمان

بهتر است گربه یا سگ خود را در یک مکان آرام، خنک نگه دارید. دامپزشک ممکن است توصیه کند که سعی کنید، استفراغ را القا کنید تا از هضم مواد شیمیایی موجود در شکلات جلوگیری کنید. تجویز مایعات کمک می کنند تا گربه شما دهیدراته نشود و برای جلوگیری از بروز مشکلات دیگر، بهتر است چندین روز پس از درمان، او را با یک رژیم غذایی سبک تغذیه کنید.

پیشگیری

بهترین کار برای پیشگیری از مسمومیت با شکلات این است که همیشه شکلات را از دسترس گربه و گربه خود دور نگه دارید و از خوردن هر چیزی که ممکن است حاوی شکلات باشد، جلوگیری کنید.