مواد لازم برای تهیه غذای مناسب برای گربه ها

06 اردیبهشت 3

مواد لازم برای تهیه غذای مناسب برای گربه ها

مکمل ها

در طبیعت، گربه تمام ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و اسیدهای آمینه را از منابع طبیعی دریافت می کند.

اما، با مصرف غذای خانگی، او طیف وسیعی از مواد مغذی را از دست می دهد. به همین دلیل برای بر طرف کردن این نیاز پت، باید مکمل های غذایی خریداری شود.

در صورتی که در رژیم غذایی گربه، استخوان استفاده نمیکنید، باید مکمل کلسیم را به غذای او بیافزایید. در غیر این صورت نیاز به افزودن کلسیم نیست.

افزودن مقدار کمی نمک ید دار به غذای گربه توصیه میشود. اما باید توجه داشته باشید که گربه به نمک حساس است و استفاده از منابعی که سدیم کمتری دارند، برای او بهتر است.

تائورین مهمترین منبع پروتئین مورد نیاز گربه شما است. باید آن را روی غذا بپاشید و اطمینان حاصل کنید که پت شما به اندازه مورد نیاز خود از این ماده مهم برخوردار است.

روغن ماهی منبعی از اسیدهای امگا (امگا ۳ و ۶ و۹) است که به طور معمول در چشم ها و مغز طعمه های گربه وجود دارد.

ویتامین E و ویتامین B باید به صورت قرص تهیه شوند تا بتوانید آنها را خرد کنید. این ویتامین ها ضروری هستند و باید جزئی از رژیم غذایی گربه باشند.

از مصرف بیش از اندازه مکمل ها خودداری کنید. می توانید مکمل ها را هنگام آسیاب کردن مواد غذایی اضافه کنید ، یا اینکه مکمل های کپسولی مانند روغن ماهی را باز کرده و محتویات آن را داخل غذا بریزید.

معمولاً توصیه می شود هنگام مخلوط کردن مواد غذایی، مکمل ها را نیز اضافه کنید.

خواص مواد غذایی مورد علاقه گربه:

ران و سینه و جگر مرغ: منبع پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی (آهن، مس، ویتامین D)

مارچوبه: منبع غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله پتاسیم که برای حفظ سلامت قلب گربه مفید است.

هویج: حاوی بتا کاروتن که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند

اسفناج: تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش

طالبی: حاوی بتا کاروتن، پتاسیم، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان

ماهی تیلاپیا: سرشار از پروتئین، انواع ویتامین ها، مواد معدنی و امگا ۳

ماهی قزل آلا:  سرشار از امگا ۳، ویتامین ها و مواد معدنی

چربی گوشت گاو: منبع کولین و اسیدهای چرب اشباع نشده

ذخیره  و نگهداری مواد غذایی

آنزیم ها و پروتئین های سالم که با گذشت زمان شروع به تخریب می کنند بنابراین بهتر است همیشه مواد غذایی به صورت تازه مصرف شوند.

با این وجود، شیوه زندگی مدرن احتمالاً تهیه وعده های غذایی تازه را برای شما دشوار خواهد کرد. به همین دلیل ذخیره سازی بسیار مهم است! و ظروف درب دار به شما کمک خواهند کرد.

غذا می تواند بیش از ۳ روز در یخچال نگهداری شود، محیط سرد فریزر ارگانیسم ها را از بین نمیبرد ولی میتواند روند رشد آنها را کند نماید.

مواد غذایی اضافی را پس از آماده سازی در ظروف درب دار قرار داده و درب آنها را محکم ببندید و در فریزر قرار دهید.

گربه شما به چه مقدار غذا نیاز دارد؟

به عنوان یک قاعده کلی، بیشتر گربه ها  در روز به ۳۰ کالری به ازای هر پوند وزن (هر پوند معادل ۴۵۰ گرم است) نیاز دارند. به عنوان مثال اگر گربه شما ۱۰ پوند (۴.۵ کیلوگرم) باشد، به ۳۰۰ کالری نیاز دارد، یعنی تقریبا یک فنجان غذای خشک و حدود ۶ اونس (۱۷گرم) غذای مرطوب.

اطمینان حاصل کنید که میزان کالری و ریزمغذی هایی که تهیه می کنید را بر اساس سلامت و وزن گربه خود تنظیم کرده اید.

به پت خود بیش از دو بار در روز غذا ندهید و فقط به اندازه مصرف او در هر وعده، غذا را برایش سرو کنید. باقیمانده غذا را دور بیندازید و وسوسه نشوید که آن را نگهداری کنید.

در مورد نیازهای غذایی دقیق گربه خود حتما با دامپزشک مشورت کنید.

اگر گربه شما در تمام طول شب در حال میو کردن است و گرسنه به نظر می رسد، مقدار غذای او را افزایش دهید. اگر مقدار غذا را افزایش دادید، اما متوجه شدید که گربه شما در حال افزایش وزن است، و بیش از حد غذا می خورد، میتوانید مقدار غذایش را کاهش دهید.

 پرسش های متداول

اکنون اطلاعات زیادی در مورد مواد لازم و مکمل های مورد نیاز پت، وسایل مورد نیاز برای آشپزی، روش نگهداری مواد غذایی را بدست آورده اید و همه چیز برای شروع یک سفر هیجان انگیز به دنیای غذاهای خانگی گربه آماده است.

طبیعی است که مشتاق باشید تا یک رزیم غذایی خانگی را برای پت خود شروع کنید  اما ممکن است که دچار مشکلاتی شوید. گربه های بزرگتر سرسخت تر هستند. آنها به یک رژیم غذایی تجاری عادت کرده اند و تحت تأثیر آشپزی شما قرار نمی گیرند. مخلوط کردن کمی از دستور العمل های جدید با غذاهای قدیمی مهمترین عامل موفقیت است، که به تدریج آنها را از رژیم غذایی قدیمی خود دور می کند.

ایده دیگر این است که سرو غذای جدید را یک یا دو بار در هفته شروع کنید، و دفعات آن را به مرور افزایش دهید. باید نسبت به گربه های خود صبورتر و محکم تر باشید.

تهیه مواد اولیه بسیار مهم است. گوشت هایی که برای مصرف انسان آماده می شوند، استانداردهای گوشت های خامی که برای مصرف حیوانات اهلی وجود دارد، را ندارند. گوشت هایی که برای مصرف انسان ها تهیه شده اند برای پخت و پز استفاده می شوند بنابراین استاندارد های آن ملایم تر هستند.

منابع زیادی وجود دارند که مواد غذایی ارگانیک و سالم گوشت مانند خرگوش، اردک، مرغ و غیره را برای گربه ارائه می دهند. این امر باعث می شود تا بتوانید از مواد اولیه خام ایمن در غذای گربه خود استفاده کنید.

آیا باید سبزیجات را به غذای آنها اضافه کنید؟

خیر، اما اگر دوست دارید می توانید در مقادیر بسیار اندک سبزیجات را به غذای پت خود بیافزایید. غذای خانگی گربه شما باید از کمتر از ۱۰٪ کربوهیدرات داشته باشد.

دستگاه گوارش گربه توانایی هضم مواد گیاهی را ندارد. مقدار کمی جعفری، ذرت، کمی برنج یا کدو را میتوانید در غذای گربه به کار ببرید.

آیا نژادهای مختلف به دستور العمل ها و مواد مختلفی احتیاج دارند؟

خیر، دستور العمل ها و مواد غذایی مورد بحث در این مقاله برای همه نژاد های گربه مناسب است. با این حال، اگر نگرانی خاصی در مورد گربه خود دارید، لطفا با دامپزشک مشورت کنید!

آیا این دستورالعمل ها برای بچه گربه ها هم کاربرد دارد؟

این دستور العمل ها برای بچه گربه ها نیز مناسب است. بچه گربه ها در حال رشد هستند، بنابراین به کالری و ویتامین های بیشتری در هر پوند از وزن بدن نسبت به گربه بزرگسال نیاز دارند. اما از وقتی که بچه گربه ها شروع به خوردن غذاهای جامد می کنند، نیاز به مکمل ها مانند گربه های بزرگتر است.

چرا گربه من آب کمتری می نوشد؟

ممکن است متوجه شوید که بعد از تغییر رژیم غذایی، گربه شما آب کمتری می نوشد. این طبیعی است و اتفاق خوبی است!

غذای خانگی گربه نسبت به غذای تجاری حاوی مقدار زیادی آب است. بیشتر پستانداران اکثر مایعات مورد نیاز خود را در مواد غذایی خود دریافت می کنند.

به یاد داشته باشید: مهمترین نگرانی که هنگام تهیه غذا برای گربه خود باید داشته باشید، تهیه مواد غذایی سالم است! مواد اولیه فقط در صورت حفظ استانداردهای دقیق کاملاً بی خطر هستند!

تماشای گربه هیجان زده و مشتاق برای خوردن وعده غذایی تازه ای شما برای او تهیه کرده اید، بسیار جذاب است! پس همین امروز شروع کنید و خواهید دید که رابطه شما با گربه های کوچک خود بیش از هر زمان دیگری بهتر میشود!

برچسب ها:
اشتراک گذاری