نکات ساده در معرفی دو گربه

01 اردیبهشت 3

نکات ساده در معرفی دو گربه

بسیاری از خانواده ها دوست دارند بیش از یک گربه در خانواده خود داشته باشند. گربه ها می توانند همراه و همبازی هم باشند و به توانمند سازی خود در زندگی، کمک کنند. با این وجود، معرفی یک گربه جدید به زمان و صبر نیاز دارد. گربه ها یا با یک گربه تازه وارد روبرو می شوند یا گربه جدیدی هستند که وارد قلمرو یک گربه دیگر می شوند. در هر دو صورت ممکن است چالش هایی پیش رو باشد که در ادامه به آنها می پردازیم:

در ابتدا گربه های خود را جدا از هم نگهدارید

جین هارل توصیه می کند که یک مکان مخصوص برای گربه جدید فراهم کنید. این موقعیت مکانی امن به او کمک میکند تا بتواند به محیط اطراف خود عادت کند و این امکان را برای شما فراهم می کند تا نحوه و زمان ملاقات دو گربه با یکدیگر را کنترل کنید.

مکان مخصوص گربه جدید باید همه وسایل لازم را داشته باشد. خاک گربه، غذا / آب، محل خواب، محل مناسب برای چنگ زدن و اسباب بازی.

جین میگوید که این دو گربه باید قادر به بو کردن و شنیدن صدای یکدیگر باشند. شما می توانید این کار را با تغذیه هر دو گربه در نزدیکی درب اتاق گربه جدید انجام دهید تا آنها به بو و صدای یکدیگر آشنا شوند. در مرحله بعد، باز گذاشتن در و دالی بازی کردن گربه ها می تواند به روند آشنایی آنها کمک کند.

بسیاری از رفتارشناسان توصیه می کنند که گربه ها را با یک حوله مشترک ماساژ دهید تا عطر و بوی گربه ها مخلوط شوند. همچنین جانسون بنت توصیه میکند: یک جوراب تمیز را به چهره گربه جدید بمالید سپس، جوراب را در نزدیکی گربه قدیمی بگذارید و اجازه بدهید به تنهایی تحقیق کند.

پس از چند روز، بازی با هر یک از گربه ها در نزدیکی درب اتاق گربه جدید، باعث ایجاد روابط مثبت با رایحه گربه دیگر می شود. این بازی به آنها کمک می کند تا با یکدیگر اوقات خوبی بگذارنند.

اجازه دهید گربه ها یکدیگر را ببینند

اگر به نظر می رسد همه چیز به خوبی پیش می رود بعد از یک هفته، می توانید گربه ها را به هم معرفی کنید. بهتر است اولین آشنایی در قفس یا محفظه شیشه ای انجام شود. همراهی شخص دیگری با شما بسیار مفید خواهد بود به طوری که در هر طرف یک انسان و یک گربه قرار بگیرد.

تغذیه و بازی با آنها را در حضور یکدیگر انجام دهید، اما آنها را مجبور نکنید! جین می گوید: اگر یک گربه غذای خود را در حضور گربه دیگر نخورد، سعی کنید ظرف غذا را کمی دورتر قرار دهید. اگر هر دو گربه راحت غذا می خورند، سعی کنید ظرف را کمی نزدیکتر کنید، اما از اینکه مجبور باشید بارها و بارها ظرف غذای آنها را از هم دور کنید، نترسید.

معرفی چهره به چهره را انجام دهید

مرحله آخر در روند آشنایی گربه ها این است که اجازه دهید گربه ها به صورت چهره به چهره برای تعامل تحت نظارت قرار بگیرند. جین می گوید: نگران نباشید اگر گربه ها کاملاً یکدیگر را نادیده بگیرند یا کمی سروصدا کنند و سپس به راه خود بروند. گاهی طول می کشد تا گربه های شما یاد بگیرند که گربه دیگری دوست است و نه دشمن. به دنبال گربه ها باشید و تا زمانی که گربه ای شروع به قلدری یا آزار دیگری نکرده به آنها اجازه دهید همه چیز را خودشان پیش ببرند.

این کار ممکن است به زمانی حدود ۳ هفته و کمی صبر و حوصله نیاز داشته باشد، اما تلاش های شما در دراز مدت و زمانی که گربه ها تبدیل به همراهان شما در زندگی می شوند، پاداش خوبی خواهند داشت.

منبع:

https://www.petfinder.com

برچسب ها:
اشتراک گذاری