هشت تشابه انسان و گربه

10 فروردین 3

هشت تشابه انسان و گربه

۱. از محبت و همنشینی لذت می بریم

بسیاری از ما وقتی میفهمیم که گربه ها حیوانات اجتماعی هستند، شگفت زده می شویم. گربه ها دقیقاً مانند ما از تعاملات اجتماعی لذت میبرند. گربه ها شکارچیان انفرادی هستند زیرا به دنبال طعمه های کوچک می روند و گاهی این تصور غلط را موجب میشوند که آنها علاقه ای به تعاملات اجتماعی ندارند.

گربه ها همچنین محبت خود را نشان می دهند اما هر گربه ممکن است آن را به طرق مختلف نشان دهد. انسانها نیز به طرق مختلف محبت خود را نشان می دهند. همه ما یکسان نیستیم، برخی از افراد دوست دارند محبت خود را با در آغوش کشیدن نشان بدهند. گربه ها نیز می توانند مانند ما باشند. درست مانند انسان، بعضی از گربه ها یک لمس ملایم و گاه به گاه را به یک آغوش طولانی ترجیح می دهند. یک گربه ممکن است به صورت نشسته در مجاورت یا قرار گرفتن در دامان شما، بدون اینکه محصور شود، محبتش را به شما نشان بدهد. برخی افراد عشق و محبت خود را از طریق مهربانی کردن یا کلماتی که برخلاف تماس جسمی نزدیک است، نشان می دهند. هنگامی که صحبت از گربه ها می شود، می توان علائم ظریف همراهی و محبت را مشاهده کرد. تماس چشمی آرام، حالت آرامش و تمایل به نشستن در نزدیکی شما نمایشگر محبت است. گربه ممکن است بدن خود را به سمت شما تکیه دهد، صورت خود را با پنجه لمس کرده یا یک پنجه را روی بازوی خود قرار دهد، صورت خود را روی بدن شما مالش دهد یا سرش را به شما تکیه دهد. این رفتارها نشانه های محبت است که به راحتی فراموش نمی شود.

۲. به روش مشابه یاد می گیریم

اگر یک رفتار، دریافت پاداش را در پی داشته باشد، به احتمال زیاد تکرار می شود. هنگامی که کودکی بودید، به کمک این روش، قوانین مفید به شما آموزش داده شده. وقتی بدانید چه چیزی از شما انتظار می رود و قوانین هر روز تغییر نمی کنند، یادگیری و پیروی از قوانین ساده تر خواهد بود. استفاده از تنبیه بدنی فقط باعث ترس می شود و می تواند به پیوند عاطفی، گربه یا کودک آسیب برساند.

۳. از داشتن حق انتخاب لذت میبریم

هیچ کس دوست ندارد هیچ گزینه ای برای انتخاب نداشته باشد. ما ترجیح می دهیم توانایی تصمیم گیری در مورد جنبه های مختلف زندگی خود را داشته باشیم و گربه ها نیز به همین ترتیب احساس می کنند. در صورت داشتن حق انتخاب، شانس موفقیت بیشتری وجود دارد. وقتی نمی خواهید گربه یک کار خاص را انجام دهد، بهتر است انگیزه رفتار او را درک کنید تا بتوانید گزینه بهتری به او ارائه دهید. این روش به انسانها نیز کمک می کند. داشتن حق انتخاب، ناامیدی را کاهش می دهد و به انسان یا گربه کمک می کند احساس کند که تا حدی کنترل رفتار خود را دارد.

۴. از بازی کردن لذت میبریم

ارزش تفریح ​​را دست کم نگیرید زیرا به آزادسازی دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی است و موجب ایجاد احساس خوب میشود، کمک می کند. ترشح دوپامین در یادگیری، کاهش استرس، تقویت پیوندها و به طور کلی حفظ سلامت جسمی انسان موثر است.

زمان بازی برای یک گربه به طور معمول شامل شکار یا بازی با اسباب بازی ها است. دقیقاً مانند انسان، وقتی گربه ها بازی می کنند، در بدن آنها دوپامین ترشح می شود. بازی به ایجاد اعتماد به نفس، حفظ شرایط مناسب بدن، کاهش استرس، تقویت پیوند با سایر حیوانات همراه یا انسان کمک می کند. بازی کردن یکی از بهترین راه های اعتماد سازی هنگام کار با یک گربه ترسو یا خجالتی است. همه ما بدون توجه به سن به بازی در زندگی احتیاج داریم.

۵. نیاز به گذراندن مفید اوقات خود داریم.

بدون داشتن زمان مفید برای خود، انسان و گربه می توانند مستعد کسالت، افسردگی، تنهایی یا سرخوردگی شوند. زمان مفید برای انسان طیف گسترده ای از گزینه ها از جمله موسیقی، کتاب، فیلم، تلویزیون، مسافرت، ورزش و غیره را در بر می گیرد. زمان مفید برای گربه شامل ایجاد خانه ای امن و سالم، فرصت هایی برای بازی روزانه، تعامل با شما، مکان هایی برای بالا رفتن، چرت زدن، خراش دادن، کشش و تفریح، تغذیه مناسب، مراقبت دامپزشکی و آموزش مبتنی بر عشق و درک نیاز یک گربه است.

۶. از اموال خود محافظت می کنیم

ما خانه ها و اتومبیل هایمان را قفل می کنیم. ما نامهای خود را بر روی وسایلمان می نویسیم تا دیگران بدانند متعلق به ماست. ما مراقب اموال شخصی خود مانند کیف پول، موبایل، پول و کارتهای اعتباری خود هستیم. ما مراقب افرادی هستیم که با آنها معاشرت میکنیم. ما از سیستم های امنیتی یا دوربین های نظارتی استفاده می کنیم. ما از فرزندان خود محافظت می کنیم. اما در مورد گربه ها، آنها نمی دانند که خطر در گوشه و کنار کمین می کند. خطر  ممکن است برای آنها مفاهیم زیر را داشته باشد:

ممکن است برای استفاده از ظرف خاک، با سگ یا گربه دیگری که در خانه زندگی میکنند، بجنگد. یا گربه جدیدی که به خانه آورده شده و گربه مقیم از این احتمال که فرد متجاوز سرزمین او را تصاحب کند، کاملاً آزرده شده است.

گربه ها و انسان ها هر دو احساس راحتی و آسایش، ایمنی و امنیت را می خواهند. اولویتهای فردی ممکن است متفاوت باشند اما واقعیت این است که همه ما می خواهیم بدون ترس و تهدید زندگی کنیم.

۷. حریم شخصی نیاز داریم

وقتی وارد آسانسور می شوید و شخص دیگری در آن قرار دارد، تمایل طبیعی شما این است که در طرف مقابل بایستید. انسانها ترجیح می دهند در موقعیت های عمومی، مانند اتوبوس، قطار و یا در یک اتاق انتظار، حریم شخصی آنها نقض نشود. برخی از افراد از نزدیک بودن دیگران احساس ناراحتی نمیکنند و برخی دیگر فضای بیشتری می خواهند. گربه ها نیز مانند ما هستند. گربه ها به حریم شخصی احتیاج دارند و دانستن نوع رفتار آنها در زمانی که دوست دارند فاصله بیشتری داشته باشند، برای والدین گربه لازم است.

۸. آشنا شدن باعث آرامش و آسایش می شود.

تغییر اغلب برای بسیاری از انسانها ترسناک است، این تغییر ممکن است نقل مکان به یک شهر جدید باشد یا شروع کار جدید. مواجه شدن تدریجی با تغییرات، در زندگی روزمره برای انسان و همچنین گربه ها باعث آرامش و آسایش می شود. ما می دانیم ترسی که از تغییر داریم معمولاً موقتی است. اگرچه برای گربه ها، تغییر بدون هشدار است و می تواند واقعاً ترسناک باشد. گربه نمی فهمد که چرا ناگهان در یک ناو سوار شده و در یک خانه جدید و کاملاً نا آشنا رها شده است. گربه درمورد اینکه آیا خانواده با اضافه کردن یک نوزاد جدید یا یک پت جدید گسترش می یابد، اظهار نظر نمی کند. تغییرات چه کوچک باشند و چه بزرگ، تحولاتی در زندگی ایجاد می کنند. تغییر، حتی وقتی که خوب است، هنوز یک روند ترسناک به شمار میرود.

از شباهت ها لذت ببرید و از تفاوت ها آگاه باشید

بیاموزید که از طریق چشمان گربه به دنیای اطراف خود نگاه کنید و در این هنگام شروع به مشاهده انگیزه واقعی رفتارها خواهید کرد، همچنین شروع به شناخت احساسات، ترس ها و نیازهای گربه خود خواهید کرد و شباهت ها و تفاوتهای انسان و گربه را می فهمید.

منبع:

https://www.catbehaviorassociates.com/8-similarities-we-share-with-cats/

برچسب ها:
اشتراک گذاری