۵ میوه و سبزی مجاز برای گربه

06 اردیبهشت 3

۵ میوه و سبزی مجاز برای گربه

بسیاری از مواد غذایی تجاری کالری زیاد و فواید غذایی کمی دارند. از طرف دیگر، میوه و سبزیجات کم کالری هستند و منابع طبیعی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشند که میتوان از آنها در غذای گربه استفاده کرد.

اگر مایل به تهیه میوه و سبزیجات در غذای گربه خود هستید، باید به نکاتی که در ادامه میپردازیم توجه داشته باشید. هیچ وقت شکر، نمک، روغن، کره و سایر ادویه ها را به غذای گربه اضافه نکنید.

گربه هایی که مبتلا به برخی بیماریها از جمله سنگ مثانه، بیماری کلیوی و دیابت هستند، نباید به جز غذای مورد توصیه دامپزشک، از چیز دیگری تغذیه شوند. این امر به این دلیل است که برخی مواد غذایی ممکن است علائم بیماری آنها را تشدید کند.

در حالی که هیچ مطالعه ای وجود ندارد که اثرات مضر میوه ها و سبزیجات را در تغذیه گربه ها پیدا کند، اما هیچ مطالعه ای نیز وجود ندارد که فواید آن را بیان کند. بهترین غذا برای یک گربه غذای تجاری است که برای پشتیبانی از تمام نیازهای غذایی او تهیه می شود.

 اما اگر علاقه مند به تهیه یک میان وعده تازه هستید در اینجا پنج نوع میوه و سبزیجات ذکر شده که برای تغذیه گربه ها بی خطر هستند.

کدو سبز

کدو سبز را می توان به صورت خام یا پخته شده استفاده کرد. در صورت پختن، روغن، نمک یا چاشنی های دیگر را اضافه نکنید. کدو سبز دارای کالری کم و فیبر زیادی است و یک جایگزین عالی برای غذاهای تجاری گربه است.

حبوبات

حبوبات سرشار از فیبر و پروتئین هستند. حبوبات پخته شده یک غذای مناسب برای گربه به شمار میروند. در صورت استفاده از حبوبات کنسرو شده، حتما آنها را خوب بشویید تا هرگونه نمک اضافه شده در طی مراحل کنسرو از بین برود.

 موز

موز بافت خاصی دارد که بعضی از گربه ها از آن لذت خواهند برد. موز از نظر پتاسیم، منیزیم و ویتامین های C و B6 بسیار غنی است.

سیب زمینی های شیرین

سیب زمینی شیرین غنی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم و ویتامین های B است. همچنین سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان است و هضم آن نیز آسان است. سیب زمینی به صورت پخته شده یا بخارپز شده برای مصرف گربه ها مناسب است.

سیب

برای گربه هایی تمایل به خوردن غذاهای ترد دارند، یک برش سیب می تواند یک میان وعده خوشمزه باشد. مانند انسان، گربه ها نیز می توانند میوه و پوست میوه را بخورند، اما دانه ها نباید خورده شوند.

میوه ها و سبزیجات دیگری نیز ممکن است براساس ترجیحات گربه به او داده شود. اما هرگز انگور، کشمش، پیاز یا سیر به گربه ندهید. از دادن آجیل نیز باید خودداری شود.

منبع:

https://www.google.com/amp/s/mobile.petcoach.co/amp/article/5-fruits-and-vegetables-for-cats

برچسب ها:
اشتراک گذاری