چرا گربه ها دوست دارند هر چیزی را بخراشند؟

07 اردیبهشت 3

چرا گربه ها دوست دارند هر چیزی را بخراشند؟

چنگ زدن یا خراشیدن قسمتی از رفتار طبیعی گربه است و علل مختلفی دارد از جمله تعیین قلمرو و تقویت ماهیچه ها و پنجه ها.

در واقع عمل خراش لایه های بیرونی و ساییده شده پنجه را از بین می برد.  با این حال، آنچه که رفتار معمولی گربه است می تواند برای والدین گربه آزار دهنده باشد – به ویژه هنگامی که گربه شروع به از بین بردن مبلمان یا حتی چنگ زدن به اعضای خانواده می کند. در بیشتر موارد، میتوان با مدیریت محیطی و رفتاری این مشکل را حل کرد.

در بعضی موارد، دور نگه داشتن گربه از ناحیه خراشیده شده ساده ترین راه حل مشکل است. یکی دیگر از تغییرات این است که به گربه اجازه دهید به هر چه که قابل خراشیدن است، دسترسی داشته باشد. گربه‌ ها به خراشیدن نیاز دارند، بنابراین باید با فراهم کردن وسایل مناسب برای خراشیدن، راهی مناسب برای ارضای این نیاز آن‌ها مهیا کنیم. تهیه اسکرچر یکی از اقدامات مناسب برای آنها به شمار میرود.

بسیاری از گربه ها مبلمان را خراش می دهند زیرا به گزینه دیگری برای ارضای نیاز خراشیدن خود دسترسی ندارند.

شما میتوانید یک اسکرچر در کنار مبمان قرار دهید و به تدریج فاصله آن را از مبل ها بیشتر کنید تا فضای مناسب برای این کار را برای گربه خود ایجاد کنید. به طور کلی بهتر است اشیاء مناسب برای خراشیدن را در محل های مورد علاقه گربه خود قرار دهید.

گربه ها اغلب اسکرچرهایی را که از طناب، مقوا، چوب و پارچه ساخته شده‌اند را ترجیح می دهند. توجه داشته باشید اسکرچر باید محکم باشد، تا  وقتی گربه آنرا می‌خراشد، از هم باز نشود. اسکرچرهای عمودی و بلند اغلب مورد علاقه گربه ها هستند زیرا در این حالت گربه می تواند روی پاهای خود بایستد و بدن خود را به سمت بالا بکشد و کشش کاملی به بدن خود بدهد.

گربه‌ها دوست دارند درکنار والدین خود باشند، بنابراین بهتر است اسکرچرها را در مناطقی قرار دهید که با هم در آنجا وقت میگذارنید. گربه‌ ها اغلب وقتی از خواب بیدار می‌شوند، تمایل دارند بدن خود را کشش ‌دهند، پس می توانید یک اسکرچر را نیز در کنار جای خواب گربه‌ قرار دهید. بوی سنبل الطیب و اسپری کت نیپ برای ترغیب استفاده از اسکراچر مفید است.

تشویق کردن گربه زمانی که از اسکرچر برای خراشیدن استفاده می کند و کوتاه و تمیز نگاه داشتن پنجه ها در کنترل این رفتار او موثر هستند.

منبع:

https://www.petfinder.com

برچسب ها:
اشتراک گذاری