چگونه یک غذای خانگی مناسب برای گربه ها تهیه کنیم؟

01 اردیبهشت 3

چگونه یک غذای خانگی مناسب برای گربه ها تهیه کنیم؟

بچه گربه شما عضوی از خانواده شماست، با توجه به نیازهای تغذیه ای او، دادن باقی مانده های غذا به او به معنای تهیه غذای سالم نیست. شما می توانید یک غذای خانگی عالی را از مواد ساده ای تهیه کنید که در آشپزخانه خود دارید. این کار سریع ، مقرون به صرفه و بسیار رضایت بخش است.

در این مجموعه مقالات ما همه چیزهایی را که باید برای تبدیل شدن به سرآشپز گربه بدانید – از مواد تشکیل دهنده و ابزارها، تا دستور العمل ها و نکات مفید را توضیح خواهیم داد.

چرا باید غذای گربه خود را در منزل تهیه کنید؟

علاوه بر احساس رضایت از ایجاد یک طعم عالی برای پت خود، فواید بسیاری در تهیه غذای خانگی برای گربه وجود دارد.

غذای خانگی کاملا طبیعی است. گربه ها شکارچیان بسیار تکامل یافته ای هستند. رژیم غذایی که کاملاً از غذاهای تجاری تشکیل شده است، می تواند نیازهای غذایی آنها را برآورده کند، اما غریزه گوشتخواری آنها را به خوبی غذاهای خانگی برطرف نمیکند.

غذای خانگی سالم تر است. گربه ها دندان های تیز و برنده ای برای بریدن و تکه کردن گوشت دارند. غذاهای فرآوری شده به اندازه غذاهای سالم خانگی برای بهداشت دهان و دندان مفید نیستند.

هضم غذای خانگی راحت تر است. هنگامی که پت شما غذای خوشمزه خانگی را می جود، سیگنال هایی به معده او فرستاده می شود تا اسیدهای معده را برای هضم غذا آماده کند.

تهیه غذای خانگی سرگرم کننده تر است. تماشای خوردن غذای خانگی توسط بچه گربه بسیار لذت بخش خواهد بود.

کنترل غذای خانگی ساده تر است. واقعیت این است که، با نظارت بر مواد تشکیل دهنده غذا و فرآیند پخت غذا، کنترل کاملی بر رژیم غذایی پت خود خواهید داشت. این کار یک مسئولیت مهم برای والدین گربه است.

استفاده از غذای خام بهتر است یا پخته شده؟

این سوال پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد. حقیقت این است که هر دو نوع غذای خانگی گربه – خام و پخته شده – می توانند مزایایی برای پت شما ایجاد کنند.

اطمینان از این که پت شما رژیم غذایی خوبی دارد و نیازهای غذایی او را برآورده می شود، مهمترین عامل برای محافظت از سلامتی او است. تهیه غذای خام برای گربه می تواند دلهره آور باشد. پختن مواد غذایی، بسیاری از پروتئین ها و مواد مغذی طبیعی آنها را از بین می برد. همچنین پختن غذاها، باکتری ها و میکروارگانیسم های دیگری که می تواند سلامتی پت را تهدید کند، را نیز از بین می برد. از زمان کودکی به ما درمورد خطرات ناشی از خوردن غذاهای خام گفته شده است. اما باید بدانیم که فکر کردن در مورد پیامدهای منفی آسان است.

گربه ها از نظر زیستی قادر به شکار حیوانات کوچک هستند و آنچه برای شما خطرناک به نظر می رسد برای او کاملاً طبیعی است. حقیقت این است که می توانید رژیم غذایی خام و کاملا سالم برای پت خود تهیه کنید. برای این کار فقط باید مواد غذایی مناسبی را انتخاب کنید و به سلامت مواد غذایی توجه کافی داشته باشید.

تا زمانی که گوشت از حیوانات سالم تهیه شود، تقریباً عاری از هرگونه میکروب بیماری زا است. باکتری ها عمدتا در سطح گوشت وجود دارند، که می توان آن را به طور کامل و با اطمینان تمیز کرد. بافت عضلانی داخلی در حیوانات سالم، عاری از میکروبهای خطرناک است.

مصرف گوشت چرخ کرده آماده توصیه نمیشود. چرخ کردن گوشت باکتری های سطحی را در بافت عضله وارد می کند که پاک کردن آن غیرممکن است. به خاطر داشته باشید که چرخ کردن گوشت در خانه مشکلی ندارد، زیرا با تمیز کردن سطح گوشت، زمانی برای شکل گیری و نفوذ باکتری ها وجود ندارد.

لازم نیست حتما یکی از روشهای خام یا پخته را انتخاب کنید. یک فرآیند پخت کنترل شده با هدف تأمین گرمای کافی برای از بین بردن باکتریهای سطحی بدون از بین بردن مواد مغذی، نیز یک روش عالی برای تغذیه پت شما محسوب میشود.

نکته آخر این است که اگر مواد اولیه با کیفیت تهیه کنید، غذای خام کاملاً مناسب است، همه چیز را بسیار تمیز نگه دارید. اگر در مورد مسائل بهداشتی بسیار کوشا هستید، مطمئناً می توانید با این روش احساس راحتی کنید! اگر ترجیح می دهید بیش از حد مطمئن باشید یا ۱۰۰٪ به بهداشت آشپزخانه اطمینان ندارید، آشپزی و استفاده از غذاهای پخته شده برای پت شما مناسب است.

برچسب ها:
اشتراک گذاری