۵ غذای خطرناک برای گربه ها

07 اردیبهشت 3

۵ غذای خطرناک برای گربه ها

در این مقاله نگاهی به پنج ماده غذایی خطرناک برای گربه، نحوه تأثیر این غذاهای مضر بر بدن گربه و اقدامات اورژانسی مورد نیاز در صورت خوردن این غذاها می اندازیم:

۱- پیاز / سیر

پیاز و سیر در غذای گربه می تواند باعث از بین رفتن گلبول های قرمز شود و منجر به کم خونی در گربه ها میشود. گربه ها بر خلاف سگها برای ناخنک زدن به غذاهای مختلف کنجکاو هستند و دیده شده که گربه ای یک فنجان پیاز سرخ شده را خورده است.

حجم ماده غذایی مضر مصرف شده میزان مسمومیت را تعیین می کند، بی حالی و بی اشتهایی می تواند علائم یک واکنش سمی باشند. مسمومیت احتمالی در گربه ها باید خیلی سریع تشخیص داده شود، بنابراین در صورت مشاهده رفتار عجیب در گربه خود، فورا با دامپزشک تماس بگیرید.

۲- تخم مرغ خام

همانند انسان ها، مصرف تخم مرغ خام در غذای گربه می تواند منجر به سالمونلا در گربه ها شود. علائم بیماری متفاوت است اما می تواند شامل استفراغ، اسهال و بی حالی باشد. سالمونلا همچنین می تواند از حیوانات به انسان منتقل شود، بنابراین باید گربه خود را از تخم مرغ دور نگه دارید و پس از تماس با تخم مرغ خام حتما دستهای خود را بشویید.

۳- الکل

گربه ها به نوشیدنی هایی که حاوی شیر یا خامه هستند تمایل دارند. شراب سفید، کوکتل، الکل موجود در دسرها و مخمر نان از جمله مواد غذایی خطرناک برای گربه محسوب می‌شوند. حتی مقدار کمی الکل (که هم از طریق نوشیدنی های الکلی مصرف می شود و هم در معده تولید می شود) می تواند تهدید کننده زندگی گربه باشد، بنابراین لازم است قبل از اینکه متوجه نشانه های مسمومیت جدی مانند تشنج شوید، با دامپزشک خود تماس بگیرید.

۴- ماهی خام

مانند تخم مرغ خام، گوشت و ماهی خام نیز می توانند باعث مسمومیت غذایی در گربه ها شوند. ماهی خام حاوی ترکیباتی است که تیامین را تجزیه می کند، فقدان ویتامین B1 یا تیامین می توانند مشکلات عصبی جدی در گربه شما ایجاد کنند.

گربه ها نیازهای غذایی متفاوتی دارند. در مورد نیازهای تغذیه ای و مواد غذایی مجاز برای گربه خود با دامپزشک صحبت کنید. همچنین میتوانید مجموعه مقالات غذای خانگی گربه را در وب سایت ما مطالعه فرمایید.

۵- تن ماهی

رژیم غذایی سرشار از تن ماهی، نه تنها می تواند باعث مسمومیت با جیوه در گربه شما شود (دقیقاً مانند انسانها) بلکه می تواند آنها را به سوء تغذیه مبتلا کند، زیرا در تن ماهی ویتامین ها و مواد معدنی مهم مورد نیاز گربه موجود نیست. بهتر است از ماهی تن به عنوان منبع اصلی رژیم غذایی گربه خود استفاده نکنید.

منبع:

https://m.petmd.com/cat/centers/nutrition/slideshows/dangerous-foods-for-cats

اشتراک گذاری